Wizz Air и Ryanair държат половината от пазара в България

  12 Януари 2018, 12:18     0
Снимка: Главния изпълнителен директор на Wizz Air Йозеф Варади обяви, че е възможно в скоро време да бъде открита и линия между София и Виена

Двете големи нискотарифни авиокомпании на българския пазар Wizz Air и Ryanair през 2018 г. ще държат близо половината от пазара на база капацитет в самолетите. Данните бяха представени от главния изпълнителен директор на Wizz Air Йозеф Варади. Унгарската авиокомпания е първа по този показател с 31.3%. На второ място е конкурентът й Ryanair с 16.1%. На трето остава националният авиопревозвач "България ер" с 14.6%, следвана от Lufthansa, която държи 7.2% от капацитета на местата. Останалите 30.8% се падат на всички други авиопревозвачи.

Така на Wizz Air и Ryanair през 2018 г. се падат над 47% от пазара по показател - капацитет в самолетите. На тях основно се дължи и големия ръст на пътниците на летище София, които надхвърлиха 6 млн. в края на миналата година.

В цялата страна

Wizz Air представи и данните си за 2017 г. Превозвачът отчита ръст на база на превозените пътници на българския пазар от 47%. През 2017 г. превозените пътници на компанията са били 2.5 млн., а година по-рано - 1.7 млн. Това включва дейността й на трите летища - София, Бургас и Варна, като през миналата година авиокомпанията откри и база в морската столица.

През настоящата 2018 г. Wizz Air трябва да започне да оперира по 5 нови линии, които вече бяха обявени от компанията. Капацитетът на местата в самолетите пък ще се увеличи от 2.6 млн. на 3.3 млн.

Компанията въвежда и нови услуги, като опция за "заключване" на цената на билета за 48 часа, ако клиентът се колебае, както и при резервации за група пътници да има възможност това да става без посочване на конкретни имена.

И в София

От въпросните общо 2.5 млн. пътници за 2017 г. за българския пазар 2.1 млн. са преминали през летище София, където ръстът на компанията е 40%. Това е и около една - трета от общия пътникопоток на летището. Отношенията между мениджмънта на столичната аерогара и Wizz Air се обтегнаха, като авиокомпанията обжалва решението на летището да изравни таксите на стария и на новия терминал и така постави унгарската компания в по-неблагоприятна позиция спрямо конкурентите й.

Преди няколко дни Wizz Air обяви нов полет от Виена до Варна, въпреки че линията Виена - София е една от най-натоварените на летище София. Причините обаче се дължат по-скоро на технически, отколкото на стратегически причини, като самолетът, който ще изпълнява полетите, е базиран във Варна, а не във Виена. Възможно е обаче в скоро време да бъде открита и линия между австрийската столица и българската, допълни главният изпълнителен директор на превозвача Йозеф Варади.

/capital.bg

коментари

Добави своя коментар