2 млн. долара глоба за хотелска верига, манипулирала ревюта в TripAdvisor

  01 Август 2018, 16:54     0

Една от най-големите хотелски вериги в Австралия беше глобена с 2.2. млн. долара за това, че се опитва да предотвратява негативните ревюта в популярния портал за пътешественици TripAdvisor.

Австралийският федерален съд постанови, че компанията Meriton Property Services е нарушила потребителското законодателство, като е правила така, че недоволните клиенти или тези, за които се предполага, че ще имат негативно мнение за престоя си, да не получават имейл (Review Express), който ги подканва да оценят услугите в TripAdvisor, предава CNN.

Съдът посочва, че между ноември 2014 и октомври 2015 г. служителите на хотелската верига са давали на TripAdvisor невалидни имейл адреси на недоволни клиенти, като по-този начин те не са могли да получат електронно писмо, чрез което да споделят разочарованието си в платформата.

„Това поведение създава по-положително или благоприятно впечатление за качеството и удобството на обслужваните апартаменти на Meriton”, посочва съдя Марк Мошински.

Съдът смята, че поведението на Meriton води до „подвеждане или заблуда” на потребителите, тъй като те виждат единствено голям брой позитивни ревюта, което дори повишава категоризацията в TripAdvisor на някои имоти.

В изявление от TripAdvisоr посочват, че са запознати с проблема от октомври 2015 г. и „са взели мерки за разследване и саморегулиране”.

От платформата заявяват, че вярват в правото на пътуващата общност да споделя изживяванията си, както положителни, така и негативни.

В допълнение към паричната глоба, хотелската верига има забрана за срок от 3 години да подбира, филтрира или лимитира имейлите, които предава към TripAdvisor. Освен това Meriton ще трябва да създаде обучителна програма за своите служители./profit.bg

коментари

Добави своя коментар