КЗП със съвети при резервация на пакети

  06 Април 2018, 09:48     0

Празниците, особено великденските, са чудесен повод да напуснем родното си място и да заминем за няколко дни на почивка. Местата за това в България са безбройно много, но трябва да внимавате и при организацията на отдиха си. Основните моменти, върху които трябва да се фокусираме при резервацията, са няколко в зависимост от това дали плащаме на туроператор или директно на мястото за настаняване, обясняват от КЗП.

При покупка на пакет от туроператор преди всичко трябва да проверим дали фирмата е регистрирана и има право да осъществява такава дейност. Важно е да настояваме за писмен договор, платежни документи за внесените суми и ваучери за предплатените услуги. Трябва да ги пазим, за да може при евентуално възникване на спор да можем да докажем плащанията и качеството и обема на услугите, които са ни обещани срещу него.

Понякога, особено в платформите в Интернет за туристически услуги, се появяват оферти от типа „ТОП цена". При тях в някои случаи се посочват отстъпки, а в други има само актуални цени.

Важно е да кажем, че понятието „топ цена" само по себе си няма как да означава нищо. „ТОП" спрямо какво: останалите подобни на дадения търговец, на платформата, за периода, изобщо, или... спрямо всичко, което може да бъде предложено в цялото многообразие и уникалност.

Нашият съвет към потребителите е да не се водят по тези анонси, тъй като при изреждане и акцент върху различни специални елементи на офертата, могат да останат с впечатлението, че им се предлага ексклузивно нещо много на добра цена, а да не е така. Затова – да си изяснят какво искат и да се концентрират върху това да видят празника какъвто си го представят, а не какъвто им го внушава на промоция, посочват от Комисията.

Ако офертата е директно от хотел, трябва да проверим дали обектът е категоризиран, какви са видът и категорията му. Добре е да разгледаме интернет сайта, ако има такъв. Това може да ни помогне да добием по-добра представа за мястото и услугите, които може да предложи. Също – бихме могли да сравним обичайните цени, извън офертата за Великденските празници, на която сме попаднали. Защото в празничния пакет може да са включени повече от необходимите ни услуги или наборът от услуги да не е точно този, от който имаме нужда. Ако разгледаме сайта и другите актуални предложения на туристическия обект по-внимателно, може да се окаже, че има по-добри оферти от наша гледна точка на по-добри цени.

Често са предвидени празнична вечеря, специална програма и други подобни неща. Но, за да има сигурност, че ще бъдат предоставени, търговецът трябва да е потвърдил предварително. Именно затова, както е и по закон, ние настояваме, преди сключването на договора да бъде предоставена цялата важна информация, която включва и подобни на тези елементи, за които става дума, посочват от КЗП. Те следва да залегнат и в договора. На първо място, следва да уточним какво точно включва пакетът и какво не включва. Ако ще искаме нещо допълнително, колко ще ни струва и дали то изобщо ще може да бъде предоставено от този търговец в този момент. Защото може да има басейн, например, но той да функционира само през някои месеци в годината.

На следващо място – да видим каква е крайната цена, която ще заплатим за пакета. Дали ако се предвиждат празнична вечеря, програма и прочее, те са включени в цената или ще е нужно да доплатим за тях.

При сключването на договора трябва отново да проверим всички условия и цени, за да не се окаже, че сме били привлечени от оферта, чиято валидност е изтекла и сега подписваме договор за нещо подобно, но не в пълния обем или по-скъпо.

Често пакетите за няколкодневни настанявания предвиждат ползването на СПА или спортни центрове, които са част от комплекса или собственост на друг търговец, с когото е договорено гостите на определени хотели да бъдат допускани там. Тези услуги се водят допълнителни и поначало част от тях може да се предоставят безплатно, други срещу допълнително заплащане, което може да е по редовни цени или с отстъпки. Всичко това е добре да бъде изговорено предварително.

Също така, съществува вариант, в който при някое от коментираните по-горе условия потребителят да получи достъп до част или пълния набор от допълнителни услуги, но не в комплекса, където е настанен, а в друг – наблизо до него или по-далеч. Трябва да се види всичко това, за да няма проблеми впоследствие. Да се окаже, например, че СПА центърът е на един километър от хотела, в който сме настанени. Или фитнес центърът е общ за целия курорт. Трябва да имаме предвид, че ако всички тези условия са били предварително ясно и недвусмислено упоменати и ние не сме обърнали внимание на това, последствие няма да имаме право да претендираме за каквото и да било във връзка с това. /standartnews.bg

коментари

Добави своя коментар