Няколко съвета как да се привличат повече китайски туристи

  08 Август 2018, 16:50     0

Китайската икономика се увеличава от десетилетия насам. Подобреният жизнен стандарт, нарастващият интерес към туризма и либерализираните правила за пътуване в чужбина на китайските граждани доведоха до огромно увеличение на броя на изходящите туристи от страната.
Три маркетингови съвета как да се привличат китайски туристи
Към ноември 2017 г. 120 милиона китайски граждани притежават паспорти, което е приблизително 9% от китайското население. Някои смятат, че този брой може да достигне 154 милиона до края на 2018 г.

Според Световната организация за туризъм към ООН разходи за туризъм на китайците в чужбина са се увеличили от 24 милиарда щатски долара през 2006 г./3% от общите световни разходи/ до 261 милиарда долара, или 21% от общо похарчените пари за туризъм в света през 2016 г.

Как може бизнесът в чужбина да се възползва от нарастващия брой китайски туристи? Може да приемете, че даването на туристически отстъпки, организиране на обиколки до известни забележителности или показване на красивата природа на района ви са достатъчни, за да ги привлечете. Тези мерки със сигурност не са излишни, но китайският пазар е доста по-сложен и по-динамичен, за да е достатъчно това.

Ето три съвета от специализираното електронно издание  TravelDailyMedia към туристическия бизнес как да привлече и да се погрижи за китайските туристи, пътуващи към дадена дестинация.

Работете със социалните медии

Три маркетингови съвета как да се привличат китайски туристи

Три маркетингови съвета как да се привличат китайски туристи
Стандартната реклама в медиите вероятно няма да достигне до потенциални клиенти в Китай. Голяма част от живота на хората в големите градове в Китай се върти около смартфоните и се фокусира върху социалните медии. Сътрудничеството с ключови лидери на общественото мнение (KOL), които обичат да пътуват, е ефективна стратегия. Един влиятелен лидер на мнение може да даде възможност на бизнеса ви да се свърже с потенциалните туристи в Китай, преди да тръгнат за чужбина или да започнат да планират пътуването си. Например, Shenwei, кралят сред лидерите на мнение в областта на туризма и пътуванията, има над 5 милиона последователи в Weibo. (Weibo е китайската версия на Twitter.)
Съветите или отзивите от лидерите на мнение са убедителни и служат като практически ръководства за китайските туристи. За разлика от тях, телевизионните реклами често се възприемат като изкуствени и търговски ориентирани. За да изберете потенциални партньори сред лидерите на мнение, трябва да направите някои прочвания за техния стил, фокус, аудитория, интереси и т.н. Тяхното съдържание трябва да е много ангажиращо и интерактивно и трябва да вземете предвид при определяне на бюджета си, влиятелният инфлуенсър с много голяма аудитория и добра репутация ще харчи много повече при това партньорство, отколкото този с по-ограничена аудитория.

Като част от кампанията с използване на влиятелни лидери на мнение вие също трябва да им предоставите възможности, които те да могат да раздадат на последователите си или да използват в онлайн конкуренцията. Това може да бъде всичко: от код за отстъпка до безплатен самолетен билет. Колкото по-ексклузивно и грабващо вниманието е, толкова по-добре.

Рекламирайте в нишови туристически сайтове като Mafengwo

Три маркетингови съвета как да се привличат китайски туристи

Три маркетингови съвета как да се привличат китайски туристи
Повече китайски туристи предпочитат да проучват и планират свои собствени пътувания, а не да използват туистически пакети от туроператори. Те правят своите изследвания на сайтове като социалната мрежа за туризъм и пътувания Mafengwo. Mafengwo е общност от ентусиасти, които споделят своя опит, съвети и препоръки. Сайтът има четири милиона активни месечни потребители. С тази аудитория има смисъл да рекламирате там.

Инсталирайте опции за мобилни плащания като Alipay или WeChat Pay

Три маркетингови съвета как да се привличат китайски туристи

Три маркетингови съвета как да се привличат китайски туристи
Китай бавно се превръща в общество без кешови плащания, а пазарът за мобилни плащания генерира общо 81 трилиона юана (12,2 трлн. долара) през първите десет месеца на 2017 г. Alipay и WeChat Pay се приемат в 26 държави в Европа, Северна Америка, Източна Азия, и Югоизточна Азия. В резултат на това китайските туристи могат удобно да пазаруват, без да се безпокоят за обмен на пари или за носене на големи суми в чуждестранна валута.

Приемането на Alipay или WeChat Pay може да увеличи продажбите, като даде лесен и познат на китайските туристи начин на плащане.

WeChat Pay дава и възможност за възстановяване на данъци. След като китайските туристи заверят наличните документи за платени такси в митниците, те могат да сканират своя QR код на местата на летището, където се възстановяват такси. Потребителите могат да кликнат върху опцията "Незабавно възстановяване". Появява баркод пред служителя на летището, за да извърши окончателно потвърждение, а след това възстановения данък се внася в потребителския "WeChat Wallet".

WeChat също така планира да предложи незабавна функция за възстановяване и в магазините, така че китайските туристи да не трябва да преминават през досадния процес на възстановяване на данъци и да се сблъскат с дълги опашки на летището.

Няма съмнение, че приносът на Китай към световния туризъм ще расте експоненциално и туристическите компании не могат да пренебрегнат този огромен пазар. /infotourism.net

коментари

Добави своя коментар