Париж се опитва да привлече повече китайски туристи

  11 Август 2019, 19:47     0

Предишната спасителна операция за привличане на китайски туристи в Париж датира от времето след терористичната атака на 13 ноември 2015 г. Сега отново секторът беше принуден да реагира след градските безредици във френската столица, които, разпространени от световните медии, доведоха до нов отлив на туристи.

Делегация от представители на повече от 20 големи френски туроператора, начело със заместник кмета на френската столица Жан-Франсоа Мартинс, посети три китайски мегаполиса - Шанхай, Пекин и Ченду, в опит да убеди на място 200 местни туроператорски компании да изпращат туристи в Париж.

"Регистрирахме спад от 21% на китайските туристически пристигания на парижките летища през февруари, докато през 2018 г. тенденцията беше положителна с +3,2% увеличение", подчерта Жан-Франсоа Мартинс.

Краткосрочната цел на френския туроператорски десант в Китай бе спасяването на летния сезон. По-дългосрочните намерения са да бъдат убедени местните туроператори да включат повече предложения за Париж в своите каталози за 2020 г. В делегацията бяха включени представители на музея „Гревен“, на няколко замъка, универсални магазини и големи хотели. Французите трябваше да успокояват своите китайски колеги, че протестите на "жълтите жилетки" затихват или поне, че сблъсъците са ограничени само до няколко района на френската столица.

Според градските власти на Париж, професионалистите са положили много усилия, за да се адаптират към чуждестранните посетители. Бяха въведени методи за плащане по WeChat, основен канал за китайските туристи. Също така брошури и аудиогидове се превеждат на мандарин, а хотелите са разнообразили менюто си с предложения в азиатски стил.

Влиянието на "жълтите жилетки", които белязаха края на туристическата 2018 година в Париж, наистина е дълготрайно, а китайската клиентела очевидно не е единствената, която избягва Града на светлината.

„Тази година е много сложна, особено през почивните дни и за заведенията ни в близост до Елисейските полета“, сподели Жан-Бернар Фалко, президент на хотелската група Paris Inn (25 обекта от категория 4 звезди) и уточни: „Тенденцията е за спад с 4% на оборота за периода от 1 януари до 5 април, докато ние бяхме на плюс 20% към края на октомври 2019 г."

На свой ред групата за статистическите проучвания и анализи STR обяви спад от 3,1% през януари и февруари 2019 г. на приходите от една налична стая (т.нар. RevPAR) за целия хотелски пазар в Париж спрямо същия период на 2018 г.

Тази "дупка" в приходите на парижката хотелиерска индустрия е особено видима при луксозните заведения. „Упадъкът е брутален“, твърди Джоан Дрейфус, експерт в Deloitte France. „2019 г. ще бъде година за пенсиониране на луксозни хотели“. /infotourism.net

коментари

Добави своя коментар