Рекламират с 1,7 млн. лева историческия туризъм у нас

  11 Април 2018, 17:49     0

С близо 1,7 млн. лева България ще бъде рекламирана като целогодишна туристическа дестинация с акцент върху културно-историческия туризъм. Правителството осигури днес средствата по бюджета на ресорното министерство.

Предприетите множество маркетингови кампании, реализирани в сътрудничество с международни медии и туроператори, както и представянето на България на международните пазари, са сред причините за изключително добрите резултати през 2017 година, изтъкват от правителствената пресслужба.

Официалната статистика показа, че за периода януари-декември 2017 г. страната ни е посетена от близо 8,9 млн. чуждестранни туристи. Това е увеличение от 7,6% спрямо същия период на 2016 г., която бе рекордна за туризма.

Първоначалните резултати за 2018 г. също са оптимистични – за първите два месеца на годината чуждестранните туристи са с 10,6% повече спрямо същия период на 2017 г.

Увеличеният брой туристи повишава значително и приходите от международен туризъм - по данни на БНБ за периода януари-декември 2017 г. те възлизат на близо 6,9 млрд. лв. Ръстът спрямо същия период на 2016 г. е 9,3 на сто.

По-високият ръст на приходите в сравнение с ръста на броя чуждестранни туристи показва устойчива тенденция за нарастване на интереса към висококатегорийните хотели, което пък е свидетелство, че страната привлича по-висок клас туристи, съобщават от МС. 

През последните години Министерството на туризма е реализирало изключително успешни кампании с политематичните канали Euronews и CNN, като са достигнати над 40 милиона зрители, основно в Европа. /dnes.bg

коментари

Добави своя коментар