Сватбеният туризъм е във възход в Индия

  29 Октомври 2018, 04:51     0
Снимка: АрхивКогато Сурабхи Чаухан, фондов мениджър от Делхи, се омъжила през ноември миналата година, на сватбата й присъствали близо 400 гости, съобщава CNBC, цитиран от investor.bg. Две от имената в списъка с гости обаче били на хора, които тя изобщо не познавала – Карли Стивънс и Тим Гауър. Австралийските блогъри в областта на туризма платили около 200 долара за двудневна покана да присъстват на сватбата на Чаухан чрез стартъп компанията Join My Wedding (в превод от английски Присъедини се към моята сватба – бел. ред.) „Идеята е доста нова“, казва Чаухан в интервю за CNBC, като обяснява, че се натъкнала на стартъп компанията, докато правела резервация на мястото на сватбата си. „Щяхме да опознаем хора от други страни, бяхме много развълнувани и отворени към идеята предвид факта, че е нова“, споделя тя. Двамата със съпруга й били представени на Стивънс и Гауър от съоснователката на стартъп компанията, Орси Паркани, допълва младоженката. „Говорихме и координирахме всичко, имахме кратко представяне – с какво точно се занимаваме, съответните ни профили и какви ритуали ще бъдат изпълнени, как трябва да бъдат облечени“, разказва Чаухан. Бизнесът със сватбения туризъм Ето как работи Join My Wedding: Индийски двойки публикуват подробности за сватбата си на сайта и международни туристи могат да купят билети за церемонията, на която искат да присъстват. По-голямата част от събраната сума от билети отива при двойките, но стартъп компанията също взема дял от нея. „Ако се замислите, нищо не помага по-добре за опознаване на културата от сватба, защото в нея присъстват всички културни елементи – местните хора, местната храна, обичаите, облеклото, музиката“, казва Паркани пред CNBC. Съоснователката на стартъп компанията обяснява, че идеята за нея се появила от собствените й преживявания, когато пропуснала сватбата на нейни приятели. Тя решила да се съсредоточи върху индийските сватби, защото били „световноизвестни“ и повечето хора извън Индия нямали шанс да присъстват на тях, ако нямали лични връзки. До този момент туристи са посетили над сто индийски сватби чрез стартъп компанията, казва Паркани. Много туристически агенции и туроператори извличали печалба от развиващата се тенденция, като предлагали специални пакети за международни туристи, посещаващи индийски сватбени церемонии по време на престоя им. Индийските сватби са известни с пищността, обичаите и традициите си, които се изпълняват няколко дни. Всяка година милиони двойки се женят в страната, където населението и средната класа растат. Експерти смятат, че индийската сватбена индустрия, която се оценява на около 40 млрд. долара и расте с около 20% на година, е имунизирана от рецесии. „Индийският сватбен пазар расте всяка година“, казва Ашиш Бубна, директор на отдел „Сватби и събития“ в компанията за сватбено планиране Ferns N Petals, която обслужва заможни индийци. Почти всички сектори са свързани със сватбената индустрия – интериорен дизайн, развлечения, хранителни стоки, хотелиерство и ресторантьорство. В същото време се създават нови компании, които да задоволяват желанията на минаващите под венчило индийци, допълва Бубна. Той обяснява, че сватбеният туризъм е нова тенденция в сватбената индустрия по подобие на медицинския туризъм в здравеопазването. Някои индийски двойки смятат, че поканата към международни туристи да присъстват на сватбата им е начин да направят церемонията по-екстравагантна, други искат туристите да усетят културата и да се запознаят с ритуалите в страната

коментари

Добави своя коментар