Wizz Air с нов хангар на летище София

  04 Юли 2018, 18:12     0
Снимка: capital.bgНискотарифната авиокомпания Wizz Air и нейните партньори откриха хангар за поддръжка на самолетите й на летище София, съобщава capital.bb. Инвестицията е на българската компания Rose Air, която е собственик на базата. Третият партньор е "Глоубъл мейнтенънс" - българска компания, която ще извършва самата поддръжка на самолетите на лоу-кост компанията. Хангарът се намира до военната база "Враждебна", срещу ремонтните хангари на Lufthansa Technik. Бизнесът с поддръжките на самолети става все по-атрактивен заради увеличаването на флотилиите на нискотарифните авиокомпании, преминаването на източноевропейските авиокомпании към западни самолети и недостатъчното предлагане на бази за поддръжка. Земята е закупена от "Роуз еър" през 2016 г. От компанията обаче отказаха да коментират размера на инвестицията за покупка и изграждане на базата. Справка в имотния регистър показва, че имотът в размер на 6860 кв. метра е купен от Първа инвестиционна банка, като обявеният материалният интерес в регистъра е 3 млн. лв. От последния доклад за дейността на компанията, публикуван в Търговския регистър пък се вижда, че дружеството е сключило заем в размер на 4.893 млн. лв. със свързани лица - собственици на дружеството, като средствата са необходими за реализацията на инвестиционен проек за строеж на "Комплексен център Роуз Еър", включващ хангара за ремонти. Площта му е 5000 кв. метра, като там ще могат да се обслужват по 3 самолета тип A320 едновременно, каза управителят й Иван Дочев. Базата е за линейно обслужване на самолети, което при липса на такава база се правят през нощта на перона на летището. Проверките ще са до тип C, като амбицията на компанията е в даден момент да могат да се извършват и по-сложни базови ремонти тип D. В цех в базата ще може да се извършва и пребоядисване на самолети. Базата ще осигури 100 работни места, част от тях ще са служители на "Глоубъл мейнтенънс", спечелила търга на Wizz Air за поддръжка в София. Компанията работи и с други чужди превозвачи на летище София. Wizz Air е първата авиокомпания, която ще се възползва от новата база за ремонти, като утре ще влезе и първият й самолет за поддръжка в софийската база. Това ще е четвъртата такава за компанията, като проверки на въздухоплавателни средства се извършват в Унгария и на две места в Полша. Към момента авиокомпанията има 7 самолета, базирани в София, и един във Варна. Наскоро превозвачът обяви доставката на стотния й самолет, като те се въртят при обслужването на маршрутите и така всички в даден момент ще имат възможността да преминат през хангара на летище София. Нишата на поддръжките. Българската компания "Роуз еър" е основана през 2008 г. и се занимава основно с карго превози по въздух. Един от собствениците й е Филип Мустаков, бивш управител на чартърната "Българиан еър чартър" и бивш изпълнителен директор на някогашната държавна авиокомпания "Балкан". "Роуз еър" обаче решава да насочи усилията си повече към бизнеса с поддръжка на самолетите, който се очаква да става все по-атрактивен заради разрастването на флотилиите на големите авиокомпании и заради недостига на подобни бази. Според анализите на International Air Transport Association (IATA) броят на самолетите в световен мащаб ще се увеличава с 3.4% на година заради нарастващото търсене на авиационни услуги и обновяването на самолетите. Пазарът на ремонтите и поддръжката пък ще расте с 4.1% на година, като прогнозата е, че към 2025 г. той ще възлиза на 96 млрд. долара, а към 2015 г. се изчислява на 64.3 млрд. долара. И нейното разрастване По думите на Иван Дочев "летище София става стратегическа локация" в това отношение. През миналата година Lufthansa Technik завърши разширяването на базата си за ремонт на самолети на летище София, като до момента в нея са инвестирани около 100 млн. евро за десет години. Броят на линиите за ремонт там станаха 8 след разширението, а базата - най-голямата на компанията в Европа. Намерения за откриване на база за ремонт на пътнически самолети има и на летище Пловдив. Там бъдещият концесионер - консорциум начело с китайския конгломерат HNA Group, планира изграждането на два хангара за ремонт и поддръжка, като оператор на базата най-вероятно ще бъде израелската компания Israel Aerospace Industries, поддържаща както военни самолети на израелската армия, така и граждански като тези на El Al.

коментари

Добави своя коментар