Анализи

Красимир Станев: България трябва да започне агресивна реклама на туризма

   
Красимир Станев: България трябва да започне агресивна реклама на туризма

Сезонът тази година ще бъде доста по-добър от миналогодишния. Най-малкото защото измина една година, в която персоналът, зает в туризма, показа, че може да се справя с трудната ситуация. Това мнение изрази в интервю за вестник „24 часа“ изпълнителният директор на "Албена" АД Красимир Станев. През май и юни 2020 г. почти никой не знаеше какво трябва да се прави, но общо взето в разгара на лятото се справихме със ситуацията и сезонът мина добре, разбира се, с много малко гости. Но все пак не се допусна да се получи клъстер от заболели в нито един наш курорт или хотел. Напротив, дори когато в края на август се появи решението да се изтеглят немски туристи от региона на Варна и Добрич заради това, че попадна в червената зона, гостите не поискаха да си ходят. Те се чувстваха прекрасно и сигурно, казва Станев.
Той признава, че икономическите показатели за 2020 г. са били много лоши, но по думите му цифрите няма как да са положителни, когато няма един минимум от гости, от нощувки и реализирани обеми. И най-големите магьосници финансисти не могат да постигнат печалба в тези условия. Но важното е, че самото обслужване и технологичният процес бяха на ниво, казва Станев. По думите му това се доказвало от ранните записвания, които се правят за това лято. Албена вече има толкова направени резервации към момента, колкото нощувки имахме за целия минал сезон чак до септември.
Изпълнителният директор на „Албена“ АД смята, че България трябва да започне агресивна кампания на нашия туризъм в цяла Европа. Ние имаме нужда от промяна на отношението към плажовете. Нашата брегова линия е малко над 400 километра, а държавите, които са ни преки конкуренти, имат по над 15 хиляди километра. В тези 15 хиляди километра е много по-лесно да се намерят хубави, разнообразни плажове. В нашия Закон за концесиите сме определили, че 50% от всеки плаж трябва да са за свободно ползване. Практиката обаче е тези пространства да се запълват не повече от 15, най-много 30%. 70% от тези площи остават неизползвани. Хората се струпват в обслужваната площ. И на практика ние тези 400 километра ги намаляваме наполовина и пак искаме да се конкурираме с другите, казва Станев.
От лични наблюдения имам чувството, че два чужди пазара – Русия и Турция, сякаш не ги желаем. Толкова са рестриктивни и тежки условията за посещението на техни туристи у нас, заявява Станев, като припомня, че само на 150 км по права линия от Южното Черноморие се намира един от най-големите световни мегаполиси – Истанбул.



Анкета

Къде ще пътувате за Великден и майските празници?


Резултати