Анализи Хотели

Полина Карастоянова: Туризмът ни работи с модели на реклама от миналия век

   
Полина Карастоянова: Туризмът ни работи с модели на реклама от миналия век

"Проблемите и тяхното решаване отдавна напуснаха полето на туристическият бранш и нивото не е свързано само с международните ни партньори и туроператори. Те са на полето на дипломацията и затова е необходимо и очакваме служебният министър на туризма да работи в много добър синхрон със служебния министър на външните работи, защото именно там трябва да се намери решение на въпроси, свързани с това България в какви категории на сигурност и на безопасност се намира спрямо критериите на отделните държави и нещо повече за процедурата, свързана с карантиниране след връщане от България в дадена страна", каза пред БНР Полина Карастоянова, изпълнителен директор на Националния борд по туризъм.

По думите ѝ особен приоритет трябва да бъде привличането на туристи от Русия. "Там са необходими безкрайно убедителни знаци на положителни послания, на промяна в механизма за издаване на визи на руските туристи", допълни тя. Карастоянова коментира, че туристическият бранш заедно с бизнеса трябва да се опита да постигне определени резултати и решения на проблеми.

"Ако ние сега в рамките на следващите няколко месеца и под ръководството на служебния министър не започнем работа по нова концепция за нов бранд на България и начин на презентиране на българския туризъм на есенните борси с оглед на привличане на внимание и конкурентоспособност за 2022 година, мога категорично да заявя, че двата сезона - и 2021, и 2022 към този момент изглеждат еднакво застрашени", подчерта Полина Карастоянова.

Според нея трябва ясно да се заяви, че българският туристически продукт не е евтин, а е качествен. "И независимо дали избира един турист настаняване в къща за гости с две стаи или петзвезден хотел, той трябва да бъде абсолютно сигурен и убеден в качеството на услугата и продуктите, които получава. Второто качество е качеството на информацията и комуникацията. Ние работим с парадигми, с визия и с модели на реклама, които са от XX век. Те са абсолютно старомодни, амортизирани и непроизвеждащи никакъв резултат. Това трябва да бъде прекратено мигновено и да се сложи началото на нова, модерна, дигитална, адекватна комуникация". 

Карастоянова заяви, че туристическият бизнес е изчерпал финансовият ресурс, с който могат да се правят допълнителни инвестиции, самите Covid-мерки струваха на бизнеса безкрайно големи инвестиции. "Сeга е моментът държавата да поеме разходите по тестовете, с които искаме туристите да влизат, било то антигенни или PSR тестове и да се обособят карантинните хотели и да се поемат разходите по евентуално необходимостта от настаняване и лечение“.



Анкета

Къде ще пътувате за априлската ваканция?


Резултати