Новини Транспорт

Балтова създава експертна работна група за спешните проблеми

   
Балтова създава експертна работна група за спешните проблеми

Служебният министър на туризма доц. Стела Балтова разговаря онлайн с представители на летищата Варна и Бургас, туроператори, и хотелиери. Те изразиха готовност да работят заедно в името на възстановяването на туризма - не само като назовават проблемите, но и като излязат с практически решения как да бъдат преодолени. Важно е как мерките да бъдат адекватно популяризирани, подчерта генералният мениджър на “Фрапорт  Туин Стар Еърпорт Мениджмънт” АД Франк Кванте и постави част от належащите въпроси – облекчен режим за влизане на туристи в България, приоритетна ваксинация на заетите в сектора, условията за кандидатстване за помощта от 35 евро на седалка.

След като беше обсъдена нуждата от спешни съвместни действия за спасяване на един от най-засегнатите сектори в българската икономика, на днешната видеоконферентна среща беше договорено създаването на експертна работна група от представители на държавата, бизнеса и „Фрапорт Туин Стар“. На срещата присъства и главният държавен здравен инспектор д-р Ангел Кунчев.

Наскоро същите компании изпратиха писмо до служебния премиер ген. Стефан Янев и до министрите на туризма доц. Стела Балтова, на здравеопазването Д-р Стойчо Кацаров, и на външните работи Светлан Стоев. Бизнесът иска график на дейностите, които ще бъдат изпълнени в туризма за период от 2 месеца, през който ще действа служебното правителството.

Бизнесът има 4 основни и спешни задачи:

  1. Облекчен режим на влизане на туристи от 1 юни 2021 г. и протокол за действие в случай на турист с установен COVID-19. Министерството на здравеопазването да допусне с цел туризъм на граждани от всички страни, вкл. Европейски съюз, Великобритания, Русия, Израел, Беларус, Молдова, Украйна и всички други клйчови за входящия туризъм по българското Черноморие и туристи да бъдат допускани на територията на страната свободно и с допълнение, че децата до 16 годишна възраст могат да влизат свободно на територията на страната, без необходимост от тестване. Министерството на туризма да комуникира и популяризира този облекчен режим на влизане на ключовите за туризма пазари за летния сезон в периода след 1 юни. В този процес на комуникация активно ще се включат всички заинтересовани страни в Черноморския туризъм чрез своята мрежа от контакти и канали за комуникация. Необходимо е Министерството на туризма да изработи протокол и ясни мерки за действие от всички страни в туристическия сектор в случай на турист с положителен или антигенен тест. Министерство на външните работи спешно да обсъди възможността за възстановяване на полетите от/до Русия и да започне улеснена процедура по издаването на визи на руски граждани с цел туризъм. България трябва да се възползва максимално от уникалния шанс, който ни се предоставя в момента във връзка с временното преустановяване на Турция като туристическа дестинация в Русия.
  1. Спешна масирана дигитална и офлайн маркетингова кампания на основните емитиращи пазари: Русия, Германия, Великобритания, Полша, Чехия, Унгария посредством:
  • Министерство на туризма да инвестира бюджета за реклама за 2021 г. в активна маркетингова кампания на България като безопасна и атрактивна туристическа дестинация за лято 2021, която да се осъществи с незабавен ефект и да подължи в периода май-август 2021
  • Специално внимание към пазар Русия с цел да с евъзползваме от благоприятната ситуация и да възстановим възможно най-бързо този водещ пазар.
  • Активно участие на аташетата по туризъм към посолствата ни в Германия, Полша, Русия, като заинтересованите страни в туристическия бранш ще съдействат с предоставянето на рекламни материали
  • Заинтересованите страни в туристическия бранш сме готови да подпомогнем усилията на Министерство на туризма чрез организиране и провеждане на експедиентски турове на туроператори и турагенти от основните входящи пазари и журналистически турове от водещи световни медии. Силно сме заинтересовани да работим съвместно с Министерство на туризма за координиране на основните послания и най-ефективните канали за такава кампания.
  1. Организиране на приоритетна ваксинация на заетите в туризма от Министерство на здравеопазването и комуникирането й към емитиращите пазари от страна на Министерството на туризма. В процеса на комуникация активно ще се включат всички заинтересовани страни в Черноморския туризъм. По примера на нашите конкуренти Гърция и Турция да бъде съобщено на средствата за масова комуникация не само у нас, но и пред представители на чуждестранните информационни агенции, че страната има готовност да ваксинира всички жеалещи от персонала в туризма. Създаване на достъпна и ефективна инфраструктура за COVID-19 тестване на туристите от страна на Министерството на здравеопазването. Ако бъде изпълнена заявената към момента полетна програма на летища Бургас и Варна, за пиковите месеци на лято 2021, очакваме около 250 000 пристигащи пътници на летище Бургас и около 125 000 на летище Варна, като очакваме голяма част от тях да имат необходимост от тестове за COVID-19 при заминаването си. Към момента черноморските ни курорти не разполагат с такава инфраструктура. Нека институциите да си дадат сметка, че в момента в цялата страна се правят между 10 000 и 15 000 теста ежедневно и до какво може да доведе липсата на своевременни мерки към изграждането на такава инфраструктура.
  1. Министерството на туризма възможно най-скоро да публикува условията за кандидатстване за държавната помощ за туроператори от 35 евро за Фаза III от мярката, периода от 1 юни 2021 г. С този маркетингов инструмент се открояваме от конкурентите ни, но за да го приложим успешно, е необходимо възможно най-бързо да получим одобрение от Европейската комисия и да комуникираме критериите за приложимост и кандидатстване по мярката.

Писмото беше подписано от „Фрапорт Туин Стар Еърпорт мениджмънт АД (концесионер на летищата Варна и Бургас), Национален борд по туризъм, Албена АД, Дестинейшън туристик сървисис ООД (представител на туроператорите DER Touristik и ITS, Германия и Австрия), МТС България (представител на германския туроператор FTI, британския Jet2Holidays и руския „Coral“), СЛР-холидей-сървис (представител на германския туроператор Schauinsland Reisen), Сънтурс (представител на германския туроператор Alltours), Съюз на собствениците в Слънчев бряг, Варненска туристическа камара, Бургаска регионална туристическа камара.

Габриел Драгиев



Анкета

Къде ще пътувате за Великден и майските празници?


Резултати