Турагенции

Пътници са зарязани цял ден на Летище София

   
Пътници са зарязани цял ден на Летище София
Пълен хаос се разиграва цял ден с туристите за Анталия
  Христо Цеков

Близо 200 пътници са зарязани днес цял ден на Летище София в опит да излетят за турския курорт Анталия с чартър, организиран от туроператора „Емералд травел“. Това съобщиха пред TravelNews потърпевши туристи. Ситуацията е създала пълен хаос на летището заради липсата на достатъчно и адекватна информация. Самолетът на турската авиокомпания Tailwind Airlines е трябвало да излети в 11.10 часа, но до момента (21 часа) все още хората са на летището. „Качиха ни в самолета и бяхме на пистата, но изведнъж пилотите съобщиха, че няма да излетим заради техническа неизправност и неработеща система. Върнаха ни на гейта на летището и започна голямото чакане. До 14.30 часа нямахме никаква информация какво се случва и дали ще тръгнем за Анталия“, обяви Христо Цеков, който пътува със семейството си с малки деца.

Той каза, че е имало много деца в полета. Чак към 17 часа е съобщено, че ще излетят с друг самолет на друга турска авиокомпания към 20 часа, но машината е с 20 места по-малка и ще трябва някои хора да останат за друг чартър на „Емералд травел“ в неделя. Дадоха ни в късния следобед само по една вода и един сандвич, коментира Цеков. „Цял ден вървят скандали, защото нямаше адекватна информация“, подчерта той.

В момента пътниците (21 часа) се намират в новия самолет, но трябва да чакат в него един час до излитането, като отново няма информация какво се случва.

Един от собствениците на „Емералд травел“ Асен Хитов не пожела да коментира ситуацията и затвори телефона в разговор с TravelNews.

За проблема потвърди и управителят на туроператора „Екзотик холидей“ Красимир Златанов, който също има туристи в чартъра. „За съжаление се случи неприятната ситуация, като има и наши туристи, на които им се извиняваме“, заяви Златанов. Той също обясни, че хората са чакали цял ден на Летище София. За вечерта е осигурен друг самолет, но по-малък с 20 седалки. Вероятно някои туристи ще останат за неделя, допълни Златанов.

Пиарът на Летище София Росен Бъчваров по-късно съобщи пред TravelNews, че самолетът е имал технически проблем и са изпратили друга машини, което е отнело значително време. "Основният проблем е комуникационен, че на пътниците не е съобщено за ситуацията", подчерта той.

Мирослав Иванов