Анализи

Скандал на Филипините с похарчени 880 000 долара за реклама с чужди кадри

   
Скандал на Филипините с похарчени 880 000 долара за реклама с чужди кадри

Дни след старта на кампанията на 27 юни Министерството на туризма заяви, че разследва твърденията, че видеото съдържа няколко кадъра от държави, различни от Филипините. Оттам добавят, че многократно са търсили потвърждение за оригиналността и собствеността на всички материали, използвани във видеото, и са получили "многократни уверения" от агенцията, че всичко е "наред".

Министерството е сключило договор с рекламната агенция DDB Philippines при стартирането на новата кампания, но директорът на отдела за връзки с обществеността на Министерството на транспорта Ина Зара-Лойола е заявила пред репортери, че видеото не е било част от договора с DDB Philippines, според регионалния филиал на CNN - CNN Philippines.

"Министерството на транспорта не е плащало и няма да плаща за този материал. Материалът може да се припише на DDB", каза Зара-Лойола.

В неделя DDB Филипини направи изявление, в което "дълбоко" се извини за "крайно неподходящото" използване на чуждестранни кадри във видеото, което вече е свалено.

 

 

От агенцията добавят, че "оказват пълно съдействие" на разследването.

"Въпросната аудио-визуална презентация, качена от агенцията в социалните медии, е за настроение, за да развълнува ", заявяват от агенцията. "Това беше инициатива на DDB, която трябваше да помогне за представянето на слогана."

Кампания "Обичай Филипините"

Министърът на туризма Кристина Фраско заяви по-рано пред CNN Philippines, че Министерството на транспорта е похарчило приблизително 880 000 долара за новата кампания и слоган "Обичай Филипините", който заменя слогана "Във Филипините е по-забавно" отпреди повече от десетилетие.

Макар че министерството настоява, че за въпросното видео "не са използвани публични средства", то заяви, че поема известна отговорност за отзвука.

"Министерството на транспорта носи отговорността за популяризирането на страната на най-високо ниво. Ето защо то няма да се поколебае да потърси отговорност и да предприеме необходимите действия за защита на интересите на страната, дори когато продължава да изчерпва всички усилия за развитие и насърчаване на филипинската туристическа индустрия", се казва в изявлението на министерството.

През миналата година туризмът е представлявал 17% от БВП на страната, съобщи Световният съвет за пътувания и туризъм през юни, според CNN Philippines.

Фраско заяви, че новата кампания има за цел да представи отново това, което страната може да предложи след пандемията. "Обичай Филипините" е признание за нашите природни богатства, за нашата история, за нашата богата култура и разнообразие. Във Филипините има много повече от забавлението и приключенията, които досега сме представяли на света", каза тя в речта си при стартирането на новата кампания.

Споровете около видеоклипа обаче може да застрашат бъдещето на кампанията, преди тя да е стартирала напълно.

Ако проблемите не бъдат разрешени, депутатът Джоуи Салседа заяви, че може да постави под въпрос по-нататъшното използване на държавни средства.

"Надявам се, че всички тези проблеми могат да бъдат отстранени преди изслушванията за бюджета. В противен случай съм длъжен да задам въпроси", заяви Салседа пред CNN Philippines.