Най-старият български летен курорт – Св. Св. Константин и Елена, си прави голяма рекламна кампания в най-големия търговски център Băneasa Shopping City в румънската столица Букурещ. Това установи репортер на TravelNews. Огромни банери са поставени в мола, които рекламират дестинацията. Интересът от пазар Румъния продължава да расте, не само през летния сезон, но и през зимата с насоченост към СПА почивки, коментира Любомир Стамболийски, търговски директор на „Св. Св. Константин и Елена холдинг“ АД. Според него всеки курорт трябва проактивно да търси нови канали за реклама, тъй като това промотира и цялата дестинация България.
„Св. Св. Константин и Елена холдинг“ АД, чрез дъщерните си дружества, управлява хотелите “Aquahouse hotel & SPA” „Astor Garden hotel“, , “Villa Chinka“, „Balneo & SPA hotel Azalia“ и „Hotel & shopping centre Primorski“ в едноименния курорт, както и термалния комплекс Aquahouse Thermal & Beach. От дружеството като цяло очакват добър летен сезон и се надяват да минат нивата от 2019 г. преди пандемията. „Имаме много клиенти от цялата страна и те харесват нашия курорт. През това лято очакваме отново много българи в хотелите ни“, каза Любомир Стамболийски. Специално хотел „Astor Garden“ е предпочитан и за много сватби заради красивата си цветна градина. Венчавките в комплекса си правят и чужденци.
Броят на германските туристи започва да нараства през последните години в курорта, но липсата на чартъри до Варна ограничава техния брой. Основно идват по редовните линии на нискотарифните авиокомпании. Традиционно търсят СПА туризма в Св. Св. Константин и Елена, като обичат да ходят на различни терапии и да се възползват от лековитата сила на лечебната термална вода, мануални терапии и процедури с лечебна кал и луга, обясни Стамболийски. Сериозен наплив за СПА туризъм има и от Израел. Те вече не идват само за хазарт, а и да си правят процедури, подчерта той.
В курорта очакват още и поляци, и чехи, които всяка година традиционно увеличават обема си. В допълнение ще има гости от Украйна и Молдова. Освен това се фокусират и върху другите балкански пазари – Сърбия, Северна Македония и Турция. Много спортни групи от Франция са открили възможностите за възстановяване в Св. Св. Константин и Елена.
Мирослав Иванов