Новини Транспорт

Бавното възстановяване на туризма в България е поради липсата на ясна стратегия

   
Бавното възстановяване на туризма в България е поради липсата на ясна стратегия

В разгара на летния сезон ситуацията на двете ни морски летища Варна и Бургас е различна. Във Варна успяхме да използваме много добре съществуващия потенциал и постигнахме рекорден трафик, а водим разговори с община Бургас и там ситуацията да се промени. България има нужда от много по-активна рекламна кампания на международните пазари, от където идват най-голям брой туристи. Страната ни значително изостава от Гърция и Турция по отношение на рекламата, коментира Франк Кванте, директор на Fraport Bulgaria, в интервю за продуцента на Bloomberg TV Bulgaria Силвия Грозева. 

Директорът коментира, че възстановяването в България е много по-слабо в международния туризъм.

"Във Варна през зимата се развивахме наистина много добре. Използвахме съществуващия потенциал доста добре и постигнахме най-високия трафик в историята."

Проблемът е туристическата част от трафика през трите месеца на лятото. Причината - липсващата ясна стратегия за туризма в България. Втората причина е рекламата.

Това е поредната година, в която летният сезон минава без почти никаква рекламна кампания на пазарите, от които идват туристите. Това поставя България на по-ниски позиции спрямо другите страни. А те са много активни.

"Турция има много силна рекламна кампания, както и Гърция."

Това е сериозен проблем, който се обсъжда често с Министерството на туризма и с Министерството на транспорта. Това подлежи на промяна.

Все още не виждаме обемите, от които имаме нужда от големите страни, а те са Германия, Обединеното кралство и Полша, да достигат нива, които да направят лятото като едно време. И цифрите също. Има бюджети и те трябва да се харчат ефективно в съответните страните, така че хората да разберат, че България е прекрасно място за прекарване на ваканцията.

На въпросът дали има нещо, което ще трябва да направят във връзка с бъдещото влизане на страната в Шенген, директорът на Fraport Bulgaria отговаря, че се подготвят усилено за тази стъпка, защото е част от концесионния договор. Бюджетът за промените все още не е определен, но гостът споделя, че сумата ще бъде седемцифрена. 

Знаете, че има възможност за влизане в Шенген още през октомври. А от друга страна винаги има определен преходен период. Така че винаги гледаме от гледна точка на състава на пътниците. Защото трябва да разделим потоците пътници от страни от Шенген и от другите страни. Това трябва да стане в синхрон с Гранична полиция, чиито служители трябва да има къде да се разположат.