Транспорт

Самолетът на Wizz Air от Меминген до София излетя след 6 часа закъснение

   
Самолетът на Wizz Air от Меминген до София излетя след 6 часа закъснение
От авиокомпанията се извинили на пътниците на борда на самолета
  TravelNews

Самолетът на Wizz Air от Меминген до София излетя най-накрая след повече от 6 часа закъснение, съобщиха за TravelNews пътници. Той е тръгнал към 15.30 часа местно време, като полетът трябваше да бъде осъществен в 9 часа сутринта. На борда са обяснили, че е имало технически проблем със самолета и е трябвало да изчакат нов. От авиокомпанията се извинили на пътниците.

Българите се оплакаха по-рано през деня, че са нямали никаква информация за закъснението и са останали блокирани на летището в Меминген. От Wizz Air са предоставили само пакетче бисквитки и вода на хората.

Wizz Air потвърждава, че полет W6 4340 от Меминген до София на 27 август е отложен с няколко часа поради извънредна техническа поддръжка на самолета, който в последствие е бил подменен с друг, обявиха за TravelNews от превозвача. Всички засегнати пътници са уведомени за ситуацията, като междувременно са им предложени и ваучери за храни и напитки. Към този момент самолетът е вече излетял от летище Меминген към София. Wizz Air поднася своите искрени извинения на засегнатите пасажери. Авиокомпанията полага постоянни усилия да минимализира промените в полетния си график и да транспортира пътниците си възможно най-бързо до желаната дестинация, като подчертава, че безопасността на пътниците, екипажа и самолета остава неин основен приоритет, допълват в позиция от превозвача.

Това е пореден проблем с Wizz Air през последните два месеца след като българи бяха зарязани през юли на летищата в Катания, Бари, Лондон Лутън и Франкфурт Хан. Главна дирекция „Гражданска въздухоплавателна администрация“ поиска в средата на август план за действие от авиокомпанията с превантивни мерки срещу закъсненията и отмяната на полети. Това стана ясно след среща между главния директор на ГД ГВА Анелия Маринова и представители на Wizz Air Hungary Ltd. По време на разговорите стана ясно, че от началото на 2023 г. досега в ГД ГВА са получени над 500 жалби от пътници на Wizz Air, а над 200 от тях не са били обработени от авиокомпанията. Само през месец юли 2023 г. на международните летища в България са регистрирани 38 отменени полета, а други 69 са изпълнени с повече от 2 часа закъснение.

По отношение на необработените над 200 жалби на пътници, представителите на авиокомпанията поеха ангажимент да разгледат всички. Те посочиха, че са идентифицирали грешка в информационната си система и поради това оплакванията не са получени. Двете страни се договориха още този месец да започнат редовни срещи, с цел навременен обмен на информация, както и да разгледат предложените в Плана коригиращи мерки за справяне със ситуацията на летищата. Разследване срещу авиокомпанията има и от авиационните власти в Румъния.

Министърът на транспорта Георги Гвоздейков коментира в интервю пред Mediapool, че причината за честите закъснения и отмяната на полети на унгарския превозвач Wizz air е била недоброто планиране. Затова на среща с нейни представители компанията е представила план, за да бъде избегнато това, и се е ангажирала да има базиран резервен самолет с екипаж в София в случай на непредвидена ситуация. На превозвача са връчени четири акта за допуснати административни нарушения и са наложени санкции без да уточнява повече детайли.

От Европейския потребителски център (ЕПЦ) в София заявиха пред TravelNews, че ако полетът ви кацне с повече от 3 часа закъснение може да имате право на парична компенсация. Това право зависи от причината за закъснението – когато е извън контрола на авиокомпанията, тя е освободена от задължението да плаща обезщетение. Размерът на паричната компенсация зависи от разстоянието на полета. За най-масовите полети в Европа – до 1500 км, тя е 250 евро, а ако е между 1500 и 3500 км – е 400 евро.

Мирослав Иванов



Анкета

Къде ще пътувате за Великден и майските празници?


Резултати