Анализи Новини

Министерството на туризма се събуди и започва реклама на зимния туризъм

   
Министерството на туризма се събуди и започва реклама на зимния туризъм

Министерството на туризма започва рекламна кампания на зимния туризъм още през този месец на най-важните ни международни пазари, както и на вътрешния пазар. Това става ясно от отговори на въпроси на ведомството до TravelNews. Рекламната кампания в социалните мрежи за зимния сезон е планирана, а периодът ѝ стартира от месец октомври. Целта е да обхване и т. нар. крила и да насърчи посещенията в страната ни за специализирани видове туризъм, като културен, приключенски, СПА, винено-кулинарен и др., които могат да се практикуват в рамките на цялата година, но все още няма подходящи условия за ски и зимни спортове.  

Кампанията ще продължи до декември 2023 г. и ще бъде с обхват Великобритания, Германия, Гърция, Румъния, Израел, Италия, Република Северна Македония, Сърбия и Турция. Например статистическите данни показват, че в този период от годината туристите от  Германия посещават България с цел градски и СПА туризъм, от Италия с цел градски туризъм. Следователно рекламите на тези два пазара ще бъдат насочени към тези видове туризъм, обясниха от Министерството на туризма. Отделно ще има и на вътрешния пазар. 

Планирани са и телевизионни кампании на съответните пазари, като е стартирала подготовка и за рекламни дейности за популяризиране на страната в рамките на Световната купа по сноуборд през януари 2024 г. в Пампорово, и по време на Световната купа по ски алпийски дисциплини през февруари 2024 г. в Банско. От ведомството не уточниха в кои чужди телевизии ще бъдат пускани клипове. 

Представители на туристическия бранш приветстваха започването на рекламната кампания и коментираха, че Министерството на туризма се е събудило след “летния сън“, когато нищо не е направило. „Надяваме се ведомството да проведе една добра рекламна кампания, защото през летния сезон не успя да реагира адекватно на негативния пиар и проблемите в туризма“, каза пред TravelNews д-р Полина Карастоянова, изпълнителен директор на Националния борд по туризъм. Според нея в момента е много важно да се наблегне на зимния туризъм и рекламата на Банско, Пампорово и Боровец, за които записванията вървят много добре. Освен това трябва да се изтъкне провеждането на двете престижни световни купи в България, подчерта Карастоянова. 

От ведомството на Зарица Динкова обясниха, че през летния сезон са проведени рекламни кампании в социалните мрежи на пазари като Великобритания, Германия, Израел, Полша, Румъния, Сърбия, Унгария, Франция и Чехия. Те са осъществени в периода юни – септември 2023 г. 

Министерството на туризма планира в допълнение и популяризиране на туристическа дестинация България през есента и зимата чрез опознавателни обиколки на представители на чуждестранни медии при приключване на законоустановените срокове и сключване на договор с изпълнител на откритата процедура по реда на Закона за обществените поръчки, която тече в момента. 

Отделно, вече стартира есенният сезон на изложенията, като в периода 3-5 октомври 2023 г. се проведе международното туристическо изложение IFTM Top Resa в Париж, Франция, а предстоят още шест до края на годината. Миналият месец туристическа дестинация България беше представена на още две световни събития: 87-ия Международен Солунски Панаир (9-17 септември 2023 г.) и Adventure Travel World Summit 2023 в гр. Хокайдо, Япония. Събитието в гръцката столица се радва на широк международен медиен отзвук. По време на панаира страната ни се представи като атрактивна дестинация за планински, зимен, културен  и др. специализирани видове туризъм, чрез специално изграден фотокорнер, брандиран с фотоси от България, QR кодове и рекламно-информационни елементи и видеа, с цел да повиши информираността на посетителите за дестинацията и да привлече повече нови туристи от цял свят. Министерство на туризма вече поредна година реализира стратегическо партньорство с Adventure Travel Trade Association /ATTA/, като в периода 11-14.09.2023 г. активно участва и представи дестинацията в едно от най-значимите събития в сферата на приключенския туризъм в света, организирано от асоциацията, а именно - Adventure Travel World Summit 2023, на което участие взеха туроператори и турагенти от цял свят, както и световно признати журналисти, блогъри и инфлуенсъри. 

В резултат на тези постоянни усилия на Министерство на туризма за популяризиране на бранд България, страната е възприемана от туристите от целевите ни пазари като целогодишна туристическа дестинация с богато културно-историческо наследство, здравословен климат с лечебен ефект, минерални извори, възможности за приключенски, планински, Slow туризъм в комбинация с летен, зимен туризъм, вино и гурме, еко и много други, коментираха от ведомството. Възможностите за туризъм в страната са многообразни, затова е важен и значим един организиран и системен подход при промотирането на дестинацията. Важно е да се следват новите тенденции в световен мащаб, които отразяват новите очаквания за туристически преживявания, сред които дигитализация, персонализация, уникалност и екологична устойчивост на предлаганите продукти. 

 

Мирослав Иванов