Анализи Новини

Инфлацията не влияе на пътуванията и продължават глобално

   
Инфлацията не влияе на пътуванията и продължават глобално

Докладът, представен в първия ден на Световното туристическо изложение (WTM) в Лондон 2023 г., казва, че "пътуването за отмъщение", текуща тенденция, при която потребителите наваксват в пътуванията след Covid-19, вероятно е смекчило въздействието на високите разходи върху поведението на потребителите.

"Но остава да се види как по-високите цени ще продължат да влияят върху избора на туристите в бъдеще", се отбелязва в доклада, изготвен съвместно с Tourism Economics.

Въпреки несигурния икономически фон обаче, перспективите са положителни, като много потребители демонстрират приоритет, когато става въпрос за разходи за туристическо пътуване, се твърди в доклада на WTM Global Travel.

Разходите за настаняване (54%), разходите за самолетни билети (48%) и правителствената бюрокрация/регулации (37%) се нареждат по-назад в списъка с притеснения на анкетираните.

Увеличаването на бизнес разходите и проблемите с персонала са първите два притеснения на туристическия бизнес, посочени съответно от 59% и 57% от анкетираните.

Докладът отбелязва, че глобалният туризъм продължава да се възстановява силно въпреки рисковете и предизвикателствата пред индустрията. До края на 2023 г. Tourism Economics прогнозира, че глобалните изходящи пътувания ще надхвърлят 1,25 милиарда, което е над 85% от рекордното ниво, постигнато през 2019 г.

В доклада се казва, че има "много вълнуващи възможности" на фона на нарастващото търсене: компаниите използват технологии за справяне с недостига на персонал; големи културни и спортни събития се възстановиха; има повишено потребителско търсене на уникални, запомнящи се преживявания. Всичко това предоставя възможности за туристическите дестинации и организации.

"Bleisure" - смесени бизнес пътувания и пътувания за свободното време - наред с други тенденции за бизнес пътувания като "workcations", беше подчертано като третата най-голяма възможност, посочено от 53% от запитаните.

Много организации и дестинации са се позиционирали, за да възприемат ефективно тази тенденция, тъй като хората се радват на по-голяма гъвкавост на работното място сега в сравнение с периода преди пандемията.

Изискването за повишена персонализация от страна на туристите е тенденция на фокус и възможности в индустрията. Неотдавнашен доклад на Harvard Business Review установи, че повече от половината фирми смятат персонализирането на клиентското изживяване за важен начин за увеличаване на приходите и печалбите.

"Но икономическите предизвикателства и глобалните събития ще повлияят на доверието на потребителите, а напредъкът в технологиите, новото потребителско поведение и социалните и геополитически фактори са сред някои от рисковете и възможностите за туристическите организации по света", се казва още в доклада.