Новини Транспорт

Авиокомпаниите не дължат обезщетения при отменен полет заради снеговалеж

   
Авиокомпаниите не дължат обезщетения при отменен полет заради снеговалеж

Европейският потребителски център откри щанд в залата за заминаващи на Терминал 2 на летище "София". Целта е пътниците да бъдат информирани за правата им при закъсняващи или отменени полети, както и за изгубен багаж

Ние можем да помогнем на потребители, които живеят в България и имат проблем с авиопревозвач от друга страна в ЕС, Исландия, Норвегия и Обединеното кралство", обясни пред БНР Соня Спасова, директор на Европейския потребителски център.

Важно е пътникът първо да се е обърнал към превозвача, обясни още тя. Правата при закъснение с повече от два часа са свързани с грижа от страна на авиопревозвача, посочи Спасова.

"Трябва да се осигурят храни и напитки на пътниците. Понякога се дават ваучери. Ако пътникът сам си закупи, трябва да пази касовата си бележка. Ако е необходимо да се пренощува, авиопревозвачът е длъжен да осигури нощувка. Ако пътникът я организира сам, трябва да запази касовата си бележка". Когато закъснението е предизвикано от снеговалеж, авиокомпанията не е задължена да изплаща компенсации, подчерта тя. Обезщетенията зависят от дължината на маршрута. За отменен полет на разстояние до 1500 километра то е 250 евро, разясни Соня Спасова и добави, че услугите на Европейският потребителски център са безплатни.