Анализи

Министър Динкова се похвали с много свършена работа за 6 месеца

   
Министър Динкова се похвали с много свършена работа за 6 месеца

Обобщение на министърът на туризма Зарица Динкова за свършеното през годината:

През последните години непрекъснато се говори, че стратегическа цел в сектора на туризма е устойчивото му развитие, а България трябва да се наложи като дестинация за четири сезона. Когато поех работата като министър, установих, че България е загубила доверието на важни за входящия ни туризъм партньори като Германия, която е основен наш пазар, заради редица направени, но неизпълнени обещания от предходни правителства. Доверие се печели трудно, но се губи бързо, затова през тези месеци моят фокус в международен план беше поставен именно върху това да възстановя доверието в ключовите ни партньори, както и да създам нови стратегически за България партньорства.

Последните шест месеца бяха наситени с важни международни събития, заседания на органите на международни организации, в които България членува, както и на серия мои срещи с ресорните министри на ключови за страната ни пазари, сред които Великобритания, Испания, Италия, Гърция, Турция, Австрия, Полша, Чехия, Белгия, Швеция. Аз и екипът ми се срещнахме с представители на бизнеса на Скандинавския пазар, Австрия, Турция, Гърция и Испания, за да им представим лично възможностите, които дава реформата ни за подпомагане на Черноморските общини.

Изключително динамични и натоварени месеци, но усилията си заслужаваха. Вече имаме 21 одобрени проекта, които ще привлекат не само повече туристи през летен сезон 2024, но и гарантират умножаването на държавната инвестиция в маркетинг и реклама на България. Така за първи път държавата обединява ресурсите си с тези на местните власти и бизнеса.

Крайно време е да се разбере, че туризмът е и международна политика,че е и важен инструмент за мека дипломация. Не можем да очакваме, че ще увеличим броя на чуждестранните туристи у нас, ако не покажем, че държавата ни е сигурна като дестинация и че е надежден партньор на бизнеса.

Когато туроператорите правят избора между конкурентни дестинации и избират да инвестират в това да вкарват туристи в България, те поемат риска на този избор. Привличането на туристи не е лесно при растящата конкурентност на пазара, и особено при продължаващата с години политическа нестабилност. Ето защо беше изключително важно държавата да намери начин ясно да покаже подкрепата си и аз като министър на туризма да помогна на бизнеса. Такава крачка беше желана и чакана от тях. Работата с нашите политически и бизнес партньори е ключова, защото е необходимо да се работи паралелно и на двете нива.

Туризмът не е услуга, която се представя и предоставя сезонно и кампанийно. Развитието на устойчив туристически продукт не е въпрос само на национална или местна политика, но и на активно международно партньорство.

Приемането на България в Шенген допълнително ще повиши интереса към възможностите, които предлага страната ни целогодишно за почивка. През идните месеци ще работя целенасочено с местните власти за разширяване обхвата на реформата. Ще се фокусирам ключово както в работата с големите и утвърдени вериги, така и с малките семейни хотели и къщи за гости, които влагат изключително много, за да предложат на туристите не просто почивка, но и истинско усещане за домашен уют и топлина.

Благодаря на екипа на Министерството на туризма за проявения професионализъм и готовността им да работят дори и в почивните си дни. Благодаря на представителите на сериозния бизнес, които повярваха в идеите ни и ни предложиха партньорство. Вярвам, че именно така, когато работим като екип ще посрещнем една нова много по-успешна 2024 г., през която България ще заеме мястото, което заслужава сред предпочитаните туристически дестинации, завършва министър Динкова.



Анкета

Къде ще пътувате за Великден и майските празници?


Резултати