Транспорт

Туристически платформи спряха да предлагат услугите на Ryanair

   
Туристически платформи спряха да предлагат услугите на Ryanair

Много онлайн платформи за туристически пътувания и резервации са спрели да предлагат на своите страници услугите на нискотарифната авиокомпания "Райънеър" (Ryanair). Някои от най-големите дигитални платформи като "Букинг.ком" (Booking.com), "Киви" (Kiwi) и "Каяк" (Kayak) са премахнали "Райънеър", съобщи ДПА, цитирайки изявление на компанията, пише БТА.

Ирландският превозвач приветства премахването му от туристическите портали, които той сравни с "пирати". Това обаче ще повлияе на нивата на незаетите самолетни седалки в полетите на "Райънеър" през декември и януари, увеличавайки ги с 1-2 процента.

Авиокомпанията води дългогодишен спор с платформите за онлайн резервации и е предприела правни действия в САЩ срещу собственика на "Букинг.ком" - "Букинг Холдинг" (Booking Holdings) и неговите дъщерни дружества, сред които е и "Каяк".

Приходите от билети също ще бъдат засегнати в краткосрочен план, тъй като компанията обяви, че ще отговори, като намали тарифите за пътници, които резервират директно през нейния уебсайт. Малко вероятно е този ход да "засегне съществено" броя на пътниците за цялата 2024 г. или очакванията за печалба, добавят от авиокомпанията.

Последните отчети на "Райънеър" показаха, че през декември пътниците са скочили с 9 на сто до 12,5 милиона на годишна база, но коефициентът на заетост на седалките е спаднал от 92 на 91 процента.

Повече от други 900 полета на "Райънеър" бяха отменени миналия месец заради войната между Израел и групировката "Хамас" и спирането на полетите до Тел Авив и Йордания.