Преди да бъдат отворени за посетителите, музеите преминават през десетилетия на планиране и изграждане. Понякога се налага колекциите им да бъдат преместени на ново място, като този процес често е съпътстван от забавяния и публични спорове.
Това прави всеки нов културен център изключителен.
Електронното издание The Spaces представя 10 музея, които най-вероятно ще отворят врати тази година. Те могат да се похвалят с прекрасна архитектура и дизайн, които съответстват на представените от тях артефакти.
Музей на Шекспир (Лондон, Великобритания)
Открити по време на разкопки при изграждането на жилищната кула Stage в Лондон, останките от оригиналната сцена, на която са се играли първите пиеси на Шекспир, най-накрая ще бъдат отворени за публиката.
Заедно със сдружението Historic England и Лондонския археологически музей, екипът на студиото Bompas and Parr е създал подобна на стъклена призма структура и платформа за гледане, както и цикъл от прожекции, давайки на посетителите усещането, че са на сцената през 16-и век.
Музей по естествена история (Кливланд, САЩ)
Студиото DLR Group ръководи архитектурата, инженеринга и интериора на музея в центъра на град Кливланд, трансформирайки сцената и подобрявайки връзките със зелената природа.
Каменно-стъклената фасада загатва за елементи от колекцията на музея - от праисторически скелети до високотехнологични проекции. Музеят по естествена история в Кливланд трябва да отвори врати няколко месеца след пълното слънчево затъмнение на 8 април 2024 г.
Големият египетски музей (Гиза, Египет)
Пирамидалният дизайн на монументалния културен комплекс, проектиран от Хенеган Пенг, е включен в списъците на най-очакваните музеи от години. Окончателното му завършване обаче беше отлагано на няколко пъти. Надеждата е, че до края на 2024 г. посетителите най-накрая ще могат да се насладят на уникалната гледка към пирамидите през полупрозрачния каменен "воал", обърнат на югоизток към некропола.
Триъгълните отвори в другите стени позволяват слънчев поглед към обширните градини и палмите в долината на Нил, но фокусът ще бъде закритото пространство на Големия египетски музей, посветено на египтологията, което ще се простира на 24 000 квадратни метра.
Музей на виното (Пекин, Китай)
Осем години след откриването на музея на виното Cité du Vin в Бордо, долината Фангшан в Пекин получава "сестринска версия" от базираното в Шанхай Architecturestudio и интериор от френското ателие Adeline Rispal.
Сградата притежава свой собствен „средновековен град“ в зеления югозападен район на Пекин и включва училище за вино, стаи за дегустации, гурме ресторанти и мултимедийни изложби, които разказват историята на напитката. Когато бъде отворен, Универсалният музей на виното ще бъде вторият по големина винен музей на планетата.
Музей на африканската култура в Харлем (Ню Йорк, САЩ)
Музеят в Харлем стана поредната жертва на противоречията и забавяне на строителството, като част от причините бе и скандала около архитекта Дейвид Аджайе. Шестетажният "фар" на афро-американската култура обаче най-накрая трябва да бъде завършен през 2024 г.
Кубичната архитектура, облицована със стъкло и камък, е проектирана да наподобяват историческите кафяви камъни на жилищния квартал Харлем - дом на чернокожи художници, музиканти и активисти от 150 години насам.
Входните стъпала приличат на „наклони“ от кафяв камък, спускащи се до лекционна зала и театър, а терасата на покрива открива гледка към Ню Йорк.
Музей на Nintendo (Киото, Япония)
Японският музей за видеоигрите на Nintendo е един от най-вълнуващите проекти, базирани на концепцията за адаптивна повторна употреба. Той се помещава в бившата фабрика за игри на компанията в Uji City, построена през 1969 г.
В музея ще бъдат изложени прототипи на Nintendo, фигурки от лимитирани издания, артефакти за игри от миналот, както и първите карти за игра hanafuda от 1889 г.
Работата по експозицията се очаква да приключи през март 2024 г., като датата на откриване ще бъде уточнена по-късно.
Музей Сака (Бали, Индонезия)
Тропическо имение на южния бряг на остров Бали ще бъде дом на нов културен музей, посветен на историята на острова и традиционната философия на местните, известна като Tri Hita Karana.
Структурата, подобна на храм, е разположена върху зелена площ в покрайнините на град Джимбаран. Интериорът на хонконгските дизайнери Napp Studio подчертава естествената дървесина и местата за сядане във формата на камъчета с изглед към градината.