Новини Турагенции

Димитрина Горанова очаква ръст на бизнес туризма у нас

   
Димитрина Горанова очаква ръст на бизнес туризма у нас

Пътуванията, които организираме в личен план, са обикновено вълнуващи, очаквани, освежаващи и обогатяващи за всеки един турист. Оказва се, че фирмените пътувания са не по-малко вълнуващи и очаквани от служителите на фирмите. Нуждата от социални контакти и възможността да общуваме непосредствено лице в лице по време на пандемията от коронавирус бяха сред причините интересът към корпоративните събития да бъде много висок и тази дейност да се възстанови с много бързи темпове след отпадането на здравните мерки. И през настоящата година прогнозите за този подсектор на туризма са обещаващи, каза Димитрина Горанова – председател на Асоциацията на българските туроператори и туристически агенти.

"Години наред най-активни бяха фармацевтичните компании. Аз бих казала, че напоследък има една тенденция - IT компаниите да ги изместват. Те наблягат повече на тиймбилдинги, сбирки на работни групи или просто изпращат определен брой хора да работят извън офиса, някъде в хотел или на някое приятно място. Наблюдава се едно разместване на пазара. Появяват се нови фирми, които имат нови нужди и очаквания".

Опитваме да популяризираме България и като дестинация за инсентив пътувания на чуждестранни фирми, посочи също Горанова и обясни термина с пътувания като награда. Според нея в това има голям потенциал.

В предаването "Хоризонт до обед" тя отбеляза, че такива събития се правят веднъж или два пъти в годината, защото те се базират на постигнати резултати в предходната година. По думите й бюджетите са доста високи, като в някои случаи те надхвърлят по 1000-2000 евро на човек. При инсентив пътуванията бюджетът е по-висок - от няколко хиляди евро нагоре, а при пътуванията с цел семинар или конференция - е по-малък. 

Най-често организираните формати от фирмите са семинари, симпозиуми, конференции и грийн офиси(отрганизират се да работят за една седмица на чист въздух, приятна обстановка, някой път и СПА), посочи Димитрина Горанова. Според нея в България местата за организиране на такива събития са много малко - от гледна точка на хотели за настаняване, конферентни зали и техния капацитет, както и достъпност. Затова основна дестинация е София, както и големите планински курорти, особено извън сезона. По думите ѝ това, което ни липсва, е сериозна инфраструктура в Централна България, която да привлича и конферентен туризъм. 

Събитийният туризъм е силно конкурентен, смята Горанова. По думите ѝ страната изглежда като "по-евтина алтернатива". Според нея се позиционираме като подходящи за събития с между 50 и 200 души. За събития с над 200 души е много трудно, отбеляза тя. 

Димитрина Горанова смята, че трябва да се работи повече в посока на по-засилена реклама по време на събития, като например сега по време на състезанията по зимни спортове. Според нея не използваме всички възможности, които състезанията дават. 



Анкета

Къде ще пътувате за Великден и майските празници?


Резултати