Националният борд по туризъм, Общество „Културно наследство“ – партньор на Европа Ностра за България, и в. „Стандарт“ организират дискусия на тема:
„Бранд България 2024 – модерният разказ за културата и туризма. Имиджът на страната ни в националната и международна комуникация“. Събитието ще се проведе на 30 януари 2024 г., зала „София“, хотел „Маринела“ от 11:00 часа и се провежда с институционалното партньорство на Министерство на туризма, Министерство на културата и Българска стопанска камара.
Специално участие във форума ще вземат министърът на туризма Зарица Динкова и министърът на културата Кръстю Кръстев.
В дискусията ще участват представители на законодателната, местната власт, научните среди, неправителствения сектор, медиите.
Целта на дискусията е да очертае от една страна плана на Министерство на туризма за развитие на културно-исторически туризъм 4 сезона, основан както на културно-историческото и природно наследство, така и на допълнителните, но все по-търсени в световен план видове съпътстващ туризъм: балнео и СПА, винен, кулинарен, приключенски, конгресен.
От друга страна форумът ще представи подробно визията на Министерство на културата за превръщане на културното наследство в база за културно-исторически туризъм.
Позиции по темата ще представят:
Професор Людмил Вагалински, археолог, Добри Митрев, председател Българска Стопанска Камара, Цветелина Бориславова, фондация „Кредо Бонум“, инвеститор в „Пампорово“АД, Ертен Анисова, председател на Комисията по туризъм в НС, Меглена Плугчиева, дипломат, Мила Ненова, изпълнителен директор на БАИ, професор Димитър Димитров, ректор на УНСС, академик Васил Николов, археолог, арх. Десислава Димитрова, Камара на архитектите, Бойко Василев, журналист БНТ, Кирил Вълчев, генерален директор БТА, Иван Христов, продуцент бТВ, Иван Манчев, шеф - готвач, водещ Нова ТВ, Максим Бехар, изпълнителен директор М3 Communication Group, и още авторитетни експерти, видни общественици и публични личности!
Предварителните разговори с различните сектори, заявили участие, показват, че има огромно очакване към бързата реализацията на Бранд България. Освен създаването на нов, впечатляващ образ на България пред света, Бранд България е основа и надежда за развитието на регионите у нас и за преодоляване на социалните и икономически неравенства между тях.