Транспорт

FlixBus обслужва автобусни линии от 11 града в България до 12 страни

   

Петър Бънков представи разрастването на компанията у нас
  Мирослав Иванов

Световният автобусен гигант FlixBus обслужва линии от 11 града в България до 12 страни в Европа. Това обяви на пресконференция Петър Бънков, управляващ директор на Flix Sofia Knowledge Hub, който представлява компанията у нас. Концернът има дългосрочни партньорства с 4 български автобусни превозвача – „Калея“, „Детелина - Дрита“, Карат-С“ и „Рачич Евробус“, които осигуряват автобуси и шофьори. Той оперира у нас от 2018 г. и постоянно разширява директните международни линии от най-големите градове в страната. В момента такива има до Румъния, Унгария, Хърватия, Словения, Италия, Австрия, Германия, Турция, Чехия, Словакия. От миналата година откри връзки между София и Солун в Гърция, както и между София и Скопие в Северна Македония.

FlixBus се оглежда да навлезе на пазара и на вътрешните автобусни линии. Например между София и градове и курорти по Българското Черноморие през летния сезон, както и между други големи градове. „Първо България трябва да либерализира пазара на вътрешните линии, за да може да навлезем през партньори и да предложим такива връзки“, заяви пред TravelNews Петър Бънков.

Sofia Knowledge Hub - офисът на Flix в София, продължи да се разраства стабилно, достигайки почти 80 служители - с дейности, вариращи от ИТ до маркетинг, обслужване на клиенти и счетоводство. Офисът на Flix България е вторият по големина център на германската компания след този в Мюнхен, подчерта Бънков.

Регистрираната в Германия Flix SE обяви предварителните си финансови резултати за 2023 г. Компанията отчита 30% ръст на общите приходи през 2023 г. и за първи път достига 2 млрд. евро годишни общи приходи. Това са резултати, които надхвърлят прогнозата за ръст от над 25%. Миналата година 81 милиона пътници са пътували до над 5 600 дестинации (в 43 страни) с FlixBus, FlixTrain, Greyhound (Северна Америка) и Kamil Koc (Турция), което представлява ръст от 34% в сравнение с 2022 г.

"Силните ни годишни резултати показват, че разполагаме с правилната стратегия, която следваме през последните единадесет години", казва Андре Швемлайн, съосновател и главен изпълнителен директор на Flix. Миналогодишните резултати затвърждават историята на успеха на Flix като водеща световна компания в областта на технологиите за пътуване. Искаме да затвърдим позицията си на глобален лидер, който стимулира устойчивото и достъпно пътуване за всички, допълва той.

Flix отбеляза силни оперативни и финансови резултати във всички свои сегменти, включително FlixBus, FlixTrain и услугите под марката Kamil Koc в Турция и Greyhound в Северна Америка.

Европа

В Европа Flix постигна общ ръст на приходите от 46% до 1 186 млн. евро. Това е най-развитият сегмент на Flix, като ръстът се дължи на изключително голямото увеличение на броя на пътниците до 55 милиона, което е 41% ръст в сравнение с 2022 г. През 2023 г. Flix стартира дейността си във Финландия и Гърция, което прави услугите на FlixBus достъпни за клиентите в още повече европейски държави. 

Северна Америка

В САЩ, Канада и Мексико през 2023 г. над 12 милиона души са пътували с FlixBus и Greyhound, което е с приблизително 36% повече в сравнение с 2022 г. Общите приходи се увеличават с 11% до 615 млн. евро, благодарение на подобреното управление на пътната мрежа след пълната миграция на Greyhound към платформата за резервации на Flix през февруари 2023 г. Това позволява на клиентите лесно да търсят и резервират единна интегрирана междуградска автобусна мрежа и да пътуват в цяла Северна Америка.

Турция

В Турция са обслужени 14 милиона души, което е с 8% повече от 2022 г., генерирайки общи приходи от 189 милиона евро. Това съответства на ръст от 15% в сравнение с 2022 г.

Глобалната експанзия продължава

Със старта в Чили през октомври 2023 г. FlixBus вече присъства в две от най-големите латиноамерикански държави. Стартът в Чили беше едно от най-успешните навлизания на пазар досега за FlixBus с висока честота на  на автобусите и показатели за точност, надхвърлящи дори тези в Европа през първите седмици на дейността. Освен това, за да продължи да надгражда успеха си в Бразилия, Flix разшири предлагането си в най-голямата южноамериканска държава с 35 града, включително Салвадор и Форталеза.

В началото на февруари 2024 г. FlixBus стартира дейността си и в Индия, вторият по големина автобусен пазар в света, с 200 линии до 46 града всеки ден, сред които Делхи, Лакнау, Джодпур и Варанаси. Вече се подготвят нови линии, включително в южната част на страната.

Мирослав Иванов