Новини Събития

Алианс Българско Черноморие цели да рекламира цялото крайбрежие

   
Алианс Българско Черноморие цели да рекламира цялото крайбрежие
Учредителите на Алианс Българско Черноморие през 2021 г.
  Мирослав Иванов

Наскоро бяха публикувани изявления в медиите за дейността на Алианс Българско Черноморие и оттеглянето на Община Бургас от него, защото се рекламира само Северното Черноморие. В тази връзка, от организацията и "Фрапорт България", които са водещият учредител, изпратиха своето становище до медиите. "Целта на сдружението винаги е била и продължава да бъде популяризиране и рекламиране на цялото Българско Черноморие като атрактивна туристическа дестинация. Фокусът е да се създаде по-добра информираност за дестинацията на ключовите ни пазари, включително всичките й представители в туристическия сектор", подчертават от организацията.

За 2 години и половина от съществуването на Алианса, са организирани редица дейности. Сред най-големите му постижения са българските маркетинг роуд шоута, които бяха организирани в тясно сътрудничество с Министерството на туризма. До момента, събития от този тип са организирани в 4 държави (Полша, Германия, Израел и Обединеното кралство):

∙ Българо-полски туристически форум във Варшава (Полша) през май 2022 г.;

∙ Роуд шоу в 4 града в Полша през октомври 2022 г.;

∙ Роуд шоу в 5 града в Германия през февруари 2023 г.;

∙ Активна подкрепа към Министерството на туризма при организирането на Туристически форум в Израел през май 2023 г.;

∙ Роуд шоу до 4 града в Обединеното кралство през декември 2023 г.

По време на всички дейности Алианс Българско Черноморие беше подкрепен от Министерството на туризма и много заинтересовани страни в туристическия сектор. Участниците бяха хотелиери и туроператори от цялото българско Черноморие и бяха проведени повече от 170 B2B срещи във Великобритания, Германия и Полша от всеки участник в тях. Местните медии бяха включени в срещи и презентации на дестинацията пред травъл журналисти, инфлуенсъри и представители на медиите.

В допълнение, Алианс Българско Черноморие организира 3 опознавателни тура на журналисти през 2023 г. като продължение на маркетинговите роуд шоута. Журналистите посетиха най-атрактивните туристически обекти по цялото Българско Черноморие, включително опознаване на повечето от най-големите ни летни курорти като: Албена, Златни пясъци, Св. Св. Константин и Елена, Обзор, Слънчев бряг, Несебър, Поморие и Созопол.

Освен това, Алианс Българско Черноморие предоставя редовно информация за оптимизиране на подготовката за летния туристически сезон, подкрепя маркетингови програми на Министерството на туризма, организира информационни събития за професионалисти в туризма, подкрепени от Министерството на туризма, и си сътрудничи с Летище Берлин, Летище Франкфурт и Летище Краков в популяризирането на Българския Черноморски регион.

Плановете на Алианс Българско Черноморие за 2024 г. включват:

∙ Организиране на нови роуд шоута до най-обещаващите ключови пазари - Германия и Полша, в различни градове, които да бъдат посетени в двете страни;

∙ Организиране на силно въздействащ медиен опознавателен тур за журналисти от Обединеното кралство като продължение на роуд шоуто;

∙ Организиране на търговски опознавателни турове (Полша, в регион Гданск и Израел, с предвидени 5 нощувки по крайбрежието на Черно море и организиране на B2B срещи).

Каним всички членове на туристическия сектор на Българското Черноморие да се присъединят към нашите маркетингови дейности.

Повече за Алианс Българско Черноморие:

Алианс Българско Черноморие е основан през юли 2021 г. като юридически регистрирано нетърговско частно-публично партньорство с цел значително да развива и подобрява туризма по българското Черноморие. Членове са летищни оператори, хотелиери, туроператори, авиокомпании, общини, доставчици на услуги и туристически неправителствени организации. Нови членове са добре дошли, а целта е да се представи цялата верига за създаване на стойност в туризма по Черноморието на България. Ние работим в тясно сътрудничество с Министерството на туризма и други държавни органи.

НАШИТЕ ЦЕЛИ:

Значително подобряване и засилване на международния маркетинг на България като туристическа дестинация;

Разрастване като туристическа дестинация в настоящите ТОП емитиращи пазари и разработване на нови пазари, особено Северна Европа, Франция и страните от Близкия изток:

Законодателни промени, които да дадат възможност за ефективно изразходване на маркетинговите средства на Министерството на туризма, както и възможността му да влиза в публично-частни партньорства;

Облекчаване на визовия режим за туристи от пазари с висок потенциал, особено страни от Близкия изток;

Организиране на маркетингови събития в пазари с висок потенциал – Полша, Германия, Франция и др.;

Всеобщо лобиране за подобряване на туристическия сектор по българското Черноморие, включително обмен на актуална информация в сектора;

Цялостно обединяване на туристическия сектор, включително хотелиери, туроператори, общини и др.