Анализи

Испания на върха на любимите дестинации в света за луксозен туризъм

   
Испания на върха на любимите дестинации в света за луксозен туризъм

Испания е позиционирана като първа луксозна глобална дестинация, избрана за пътуване през 2024 г. според проучване, изготвено от международния пътеводител Condé Nast Johansens. Това от своя страна гарантира, че насладата от гастрономията, както и уелнес процедурите, са сред приоритетите за този тип пътуване, чийто среден разход на пътуване е около 8000 евро, пише elEconomista.es. 

Международното туристическо проучване „Луксозни ваканционни навици 2024 г.“ поставя Испания на върха на любимите дестинации в света за луксозния туризъм, изпреварвайки страни като Франция, Италия, Гърция и Съединените щати.

Почти една трета от анкетираните казват, че възнамеряват да предприемат луксозно пътуване три или четири пъти годишно, като предпочитат слабите туристически сезони. 44% потвърждават, че ще пътуват през септември, спрямо 29%, които ще го направят през юни, или 27% през май. 45% очакват да прекарат три до шест нощувки далеч от дома, докато 32% казват, че пътуването им може да продължи между седем и девет нощувки. 27% ще правят туристически бягства само през уикенда.

Далеч остават плановете за пътуване със семейството (26%), тъй като 75% признават, че при този тип пътуване предпочитат да пътуват с партньора си и във всеки случай с приятели (30%).

Когато правят резервации, все повече пътници, почитатели на лукса, предпочитат да резервират директно през уебсайта на хотела (68%), 56% декларират, че ще го направят с онлайн туристическа агенция в сравнение с 13%, които ще го направят във физическа туристическа агенция. 15% от луксозните пътешественици казват, че ще използват уебсайта на Condé Nast Johansens, за да научат за луксозни хотели и спа центрове и да се свържат директно с тях.

Градските дестинации рязко нарастват 

За първи път градските дестинации се увеличават (65%) в сравнение с плажните дестинации (55%), следвани от 48% от пътуващите, които искат да се насладят на селски и провинциални дестинации, и 36%, които искат да се отпуснат в СПА център и да наемат уелнес услуги.

73% от консултираните пътници искат да се насладят на гастрономия по време на своето луксозно пътуване, 52% на природа, 47% на изкуство и култура, 46% на здраве и 37% на море.

За да останат, 58% от пътуващите ще изберат „бутиков хотел“, следван от 55%, които ще изберат независими луксозни хотели, 41% ще изберат международни хотелски вериги, 39% ще наемат частни къщи и вили и 36% ще изберат спа центрове с уелнес процедури.

В хотела качеството на леглото е основното изискване за 73% от анкетираните, следвано от добра закуска (64%), възможности за ресторант (58%), басейн (49%) и все повече се придава по-голяма стойност на почти изчезнали „удобства“ (44%).

Ваканция за почивка 

Луксозните пътници ценят високо уелнес и спа процедурите по време на пътуването си, така че 26% гарантират, че ще бъдат част от почивката им тази година, също със значителни разходи. Прогнозите са да похарчат повече от 3100 евро за спа пътувания със средно 370 евро за всяка процедура.

Сред най-търсените процедури релаксацията, спокойствието и личната грижа са на първо място (84%), следвани от холистична почивка (40%), йога и пилатес (33%), детокс почивка (28%), таласотерапия (26 %) и балнеолечение (22%).

Според проучването на Condé Nast Johansens, 62% от потребителите предпочитат да получат уелнес лечение с партньора си, а 47% избират приятел, докато само 26% предпочитат да отидат сами.

88% избират да получат масажи, 63% процедури за лице, 43% маникюр и педикюр, 40% ексфолиращи процедури, 34% таласотерапия и хидротерапия.

75% от анкетираните посочват използването на джакузита и отопляеми басейни като първа възможност, докато 66% избират сауната, следвана от парната баня (64%), открития басейн (58%), фитнес залата (42%), хамамът (28%), ледени басейни (25%) и кални бани.

Цената остава ключова 

Цената на нощувките продължава да бъде ключов фактор при избора на дестинация, дори и да става въпрос за луксозен туризъм. 64% от анкетираните признават, че това е първото нещо, което вземат предвид, следвано от времето (62%) и разходите за пътуване (56%).

За 54% е важно дали хотелът предлага отстъпки и промоции, времето за достигане на ваканционната дестинация за 47% и на следващо място се оценява гъвкавостта при анулиране на резервация (43%).

Най-ценните препоръки за луксозни пътувания идват от семейството и приятелите (56% от случаите), следвани от пътеводители (50%), туристически уебсайтове и онлайн агенции (49%). 47% четат онлайн туристически статии за сравнение и 38% също използват статии , но от списанията.