Новини Събития

Интерактивно пътешествие в света на Ван Гог предлага музей в Букурещ

   
Интерактивно пътешествие в света на Ван Гог предлага музей в Букурещ

Интерактивно пътешествие на 360 градуса в света на Ван Гог предлага Музеят за ново медийно изкуство в Букурещ, който е най-големият по рода си в Югоизточна Европа. Събитието съвпада със 171-годишнината от рождението на твореца (30 март 1853 г.)

Аватар на Винсент с лула в уста посреща гостите във фоайето, а в една от залите, чрез съвременни технологии и зрелищна прожекция в огромна резолюция, на фона на въздействаща авторска музика, публиката има възможност да види някои от най-известните творби на нидерландския художник, сред които "Звездна нощ", "Автопортрет", "Житна нива с гарвани", "Ириси", "Картофоядци", но и такива от по-ранния му творчески период.

"Избрани цитати от кореспонденцията на Ван Гог внасят лична и дълбока нотка в разказа", споделят представители на музея и допълват, че най-близкият човек на художника приживе бил неговият по-малък брат Тео, който го подкрепял и финансово. Парите, които Тео му давал, отивали за материали и модели за рисуване.

Светещите информационни табла в музея разказват още, че Ван Гог започва да рисува, след като навършва 27 години, без да има художествено образование. Първоначално използвал селяни за модели на платната си. По-късно започнал да рисува цветя, пейзажи и себе си, най-вече защото бил прекалено беден, за да плаща на хора, които да му позират.

Почти изцяло самоук, той експериментира с бои и цветове и създава над 2000 творби за период от 10 години. Това включва 860 маслени картини и около 1300 скици и малки рисунки, което означава, че Ван Гог създава по две картини на седмица.

Съпругата на Тео събира всички писма и картини на художника и се заема да популяризира работата му. Благодарение на нея той става толкова известен. Чак 11 години след смъртта му, картините му започват да привличат внимание и да се продават.

В световен мащаб интерактивното пътешествие в света на Ван Гог е представяно в десетки градове от 2017 г. насам и е гледано от над 5 милиона зрители. То спечели титлата "най-добро потапящо изживяване за 2021 г." от USA Today и е класирано в топ 12 на интерактивните предавания от CNN.