Шест туристически сдружения искат проверка на дейността на бившия вече министър на туризма Зарица Динкова. Това са Националният борд по туризъм, Българска туристическа камара, Българска асоциация за туризъм, Сдружението на туроператорите „Обединение Бъдеще за туризма“, Сдружението на заведенията в България и Българската асоциация на заведенията.
С оглед на всичко, случващо се през последните месеци и съмненията ни, че държавни средства са изразходвани, ако не неправомерно, то поне нецелесъобразно се обръщаме към служебния министър на туризма Евтим Милошев с призив да извърши проверка на дейността на министерството по време на кабинета „Денков“. Ако министърът прецени и преди това, съобщиха в прессъобщение до медиите от организациите.
Те апелират да се направи ревизия, която да установи:
- Как са изразходвани средствата за реклама на българския туризъм
- Как са изразходвани средства за реклама на Черноморските общини
- Какви и как са сключвани договори с фирми и физически лица
- Как са изразходвани средствата за организиране на събития
- Какви средства са предоставяни на браншови организации и кои са те
- Какви изразходените средства за командировки, пътувания, хотели и какъв е бил обемът на делегациите
- Какви средства са изразходвани за подаръци и рекламни материали
- Какви са раздаваните бонуси на служители и най-вече политически кабинет
Считаме, че подобна проверка е задължителна, за да се изясни до колко парите на българския данъкоплатец са изразходвани правилно, целесъобразно и законно, подчертат браншовите организации. Широко прокламираната “Черноморска програма” по същество е директно субсидиране на тесен кръг от частни интереси с пари от държавния бюджет, а общините се използват като “пощенска кутия”, за да ги преразпределят към фирми свързани с крайните получатели. Затова настояваме документацията по тази програма да бъде проверена от АОП, АДФИ и Сметната палата.
Апелираме също министър Евтим Милошев да не подписва подготвените от предишното ръководство на МТ нови процедури, преди да проведе обществено обсъждане с бранша за определяне на критерии и цели, които ще допринесат за повишаване на конкурентноспособността на българския туристически продукт, допълват от организациите.
Мирослав Иванов