Българските потребители харчат с приоритет за моментите, които оставят спомени за цял живот.
Делът на инвестициите на потребителите в пътувания и посещенията на ресторанти и барове през 2023 г. се е увеличил с 22% в Европа, в сравнение с 2019 г. Това показват данни от проучване на Mastercard.
Над половината – 55% - планират да похарчат повече за изживявания, в сравнение с преди, а 78% споделят, че правят това с убеденост, че си заслужава. Средно 35% от запитаните българи намират, че концерт на любимата им банда или посещение в световен ресторант има огромен ефект върху целия им живот.
За какво харчат българите?
- 63% oт българите планират да харчат за пътешествия през ваканциите си, като 5 от 10 биха пътували до друга държава, за събитие в сферата на техния интерес
- 39% oт българските респонденти ще посетят концерт или музикален фестивал през 2024 г.
- Средно 34% планират да се занимават със спорт и отдих на открито или в спа центрове и потвърждават, че предпочитат да споделят тази изживявания с близки и трупат обогатяващи спомени за цял живот
- 29% ще се включат в кулинарни изживявания – специални вечери с гост-готвачи, винени дегустации, готварски курсове и др.
- За първи път се наблюдава и готовност за включване в доброволчески акции като желано общностно изживяване – 21% биха посветили времето си на тези събития
- 58% българи намират за най-важна възможността да запазят мига на снимка или видео, а 41% си пазят за спомен билет и мърчандайз.
В проучването на нагласите на потребителите за покупка на изживяване в различна сфера на интерес от 2024 са включени 16 141 потребители от 20 държави.