Испанските търговци подемат нова инициатива, за да улеснят китайските туристи. Те въвеждат популярни в Китай дигитални приложения за разплащане като "Уичат пей" (WeChat Pay) и "Алипей" (Alipay), предаде агенция "Синхуа, цитирана от БТА.
Китайските туристи, посещаващи Барселона, вече могат да ползват системите за мобилни плащания, с които са свикнали у дома, в поне 80 магазина в града. Това се случва благодарение на споразумение между Асоциацията на търговците на дребно в Барселона и платформата за дигитални разплащания "Старпей" (Starpay).
"Целта ни е да гарантираме, че приложения и инструменти, които са широко използвани на китайския пазар, вече са достъпни и в местните магазини", заяви пред Синхуа директорът на асоциацията Алфонс Барти. "Показваме логата на "Уичат пей" и "Алипей", което улеснява китайските туристи", посочва Иван Муньос, управител на "Ел пети Гауди Ейшампл" (El Petit Gaudi Eixample), сувенирен магазин, в който се продават ръчно произведени продукти.
Китайски туристи, посетили магазина, изразяват задоволството си от това, че могат да ползват добре познатите им приложения. Доскоро това е било възможно само в големите търговски центрове.
Повече от 1,2 милиарда души в Азия ползват приложенията, предлагани от платформата "Старпей", за да пазаруват, прехвърлят средства и получават културни и гастрономически съвети.
"Не знам дали китайските туристи ще започнат да харчат повече, но това прави пазаруването за тях по-лесно", казва Хуанка Гомес, управител на магазина за ски и планинско оборудване "Барабас" (Barabas).
Според Гил Пухадес, управител на магазина за вино "Виня Селер Масия" (Vinya Celler Masia), въвеждането на приложението идва точно навреме заради увеличението на китайските туристи в Испания. "Всичко, което помага на хората да се чувстват по-добре, е добре дошло", казва той.
Инициативата в Барселона е първа по рода си в Испания, а в момента "Старпей" разработва подобна инициатива и в столицата Мадрид.