След редовното Общо събрание на Алианс Българско Черноморие, състояло се на 12.04.2024 г., участващите организации единодушно се обединиха около идеята, че дейността на Алианса е изключително полезна за индустрията и трябва да продължи. Беше одобрен и планът за предстоящите инициативи на Алианс Българско Черноморие. Дейностите започнаха още на 22.04.2024 г., с началото на поредната маркетингова обиколка на представители на туристическата индустрия в Полша. Този вид популяризиране на дестинацията беше високо оценен във всички досегашни подобни турове, проведени в: Полша, Германия, Великобритания и форума в Израел, в чиято организация Алиансът активно съдейства.
Новото маркетингово пътуване стартира в град Гданск и включи над 1000 B2B срещи с полски партньори, в които участваха български хотелиери и туроператори:
Албена Груп
Аватар Тур
Balkan Holidays
Грифид Хотели
MPM Hotels
MTS Globe
Sol Melia
Therma Eco Village
За пореден път събитието даде възможност на бизнеса да представи България като целогодишна дестинация, предлагаща прекрасни възможности за спа, здравен, културен, кулинарен и винен туризъм. Министерството на туризма подкрепя роудшоуто както финансово, така и организационно. В рамките на обиколката, представителите на българския бизнес проведоха срещи и в градовете Познан, Вроцлав и столицата – Варшава. На последната среща присъства и Н. Пр. Маргарита Ганева – посланик на Република България в Полша. Тя приветства гостите и сподели задоволството си от факта, че със съвместните усилия на Алианс Българско Черноморие и Министерството на туризма тези обиколки се превръщат в регулярни и изрази надежда те да останат традиционни и занапред. В ход е и организирането на новите опознавателни турове за медийни специалисти от Балтийските държави, Великобритания и Полша, които ще се проведат в подобен формат на вече организираните такива. В рамките на инициативата представители на медиите от съответната държава правят обиколка на най-атрактивните места по цялото ни Черноморие, за да придобият лични впечатления от ресурсите, с които разполага секторът и да ги споделят със своята публика. Благодарение на тези обиколки се създава базова информационна основа на нашите ключови пазари , целяща да издигне нивото на информираност, както и имиджа на нашата на дестинацията ни на качествено ново равнище.
„Оценката на веригата, която представлявам в България – Melia Hotels International е, че Алианс Българско Черноморие се развива изключително добре и в правилната посока, изпълнявайки целите, за които беше създаден. Отдадеността на колегите, с които работя, е вдъхновяваща и съм сигурна, че ще постигнем още много за правилното позициониранe на Българското Черноморие сред пазарите, изпращащи туристи към дестинацията ни. Отзивите на чуждестранните ни партньори, а ние като Melia Hotels работим с много и с най- големите такива, относно дейността на Алианса, също са силно позитивни“, заяви Мария Шишкова - Регионален директор „Бизнес развитие“ за България на Melia Hotels International.
„Станах част от Алианс Българско Черноморие преди 3 години, защото на този етап беше единствената регионална браншова организация, която отговаряше на моите критерии за визия и обща работа на всички заинтересовани страни по Черноморието. От самото начало заработихме в посока обединение на бранша и институциите, сериозна и целенасочена реклама в най-големите ни пазари за входящ туризъм и партньорство с Министерството на туризма. За това кратко време, но с общи усилия, успяхме да направим значителни посещения в Германия, Полша, Великобритания и др., както и да привлечем чуждестранни журналисти. Горди сме, че въпреки постоянно променящата се политическа обстановка през последните години, винаги сме имали пълната подкрепа на всеки министър на туризма досега. Това е ясен знак за нас, че вървим в правилната посока, както и положителната обратна връзка от всички пазари, които сме посетили. Вярваме, че Българското Черноморие има огромен потенциал, който всички заедно можем да покажем на света!“, почерта Силвия Кьосева - собственик на хотел „Фламинго“, Слънчев бряг.