Новини Транспорт

Защо да не откопчавате предпазния колан в самолета?

   
Защо да не откопчавате предпазния колан в самолета?

Аз съм бивш капитан на авиокомпания. Започнах да летя преди 30 години, когато бях в университета. През 2009 г. станах командир на екипаж в EasyJet и работих там в продължение на 11 години, докато през 2020 г. не напуснах, разказва историята си Ема Хендерсън в интервю за Business Insider.

Инцидентът със Singapore Airlines от тази седмица е напомняне, че пътниците винаги трябва да поставят предпазен колан, когато летят, дори ако знакът за това е изключен.

„Това е за безопасността на хората. Турбуленцията се случва и ако не сте с пристегнати колани на седалката, можете да излезете от нея“, обяснява Ема и допълва, че подценяването на предпазните мерки е риск за пътника.

Самолетите са оборудвани с метеорологичен радар, който показва какво има пред машината. Ако има вода, тя се изобразява в определен цвят на екрана, ако има градушка, тя е в друг цвят. Някои от системите на по-новите самолети могат да показват и гръмотевични бури и турбуленция. Въпреки това не е възможно да се вижда всичко през цялото време, което значи и че явлението може да бъде неочаквано.

Причината, поради която се препоръчва предпазните колани да са закопчани по време на полет, дори когато знаците не са включени, е че всичко може да се случи, докато летите. Случилото се с полета на сингапурската авиокомпания е извънредна ситуация. Много е необичайно подобно нещо да се случи по такъв начин.

„Когато летите в район, в който има силни движения на въздуха и гръмотевична активност, пилотът внимателно преценява потенциалния риск, за да знае какво да прави – в такъв случай няма как да се издигнеш над облаците, понякога трябва да минеш през тях, да ги пробиеш“, казва Хендерсън.

Дори командирът да избягва най-лошите райони, рискът от непредвидени моменти присъства. Когато се лети в райони с по-малко полети наоколо, и информацията за обстановката е по-оскъдна. Затова не липсват изненади.