12 души бяха ранени, след като полет на Qatar Airways от Доха до Дъблин попадна в зона на силна турбуленция в неделя, съобщава CNN.
Полетът, който кацна в Дъблин малко преди 13:00 ч. местно време, беше посрещнат от службите за спешна помощ, включително летищната полиция и пожарната и спасителната служба.
Според изявление на летището в Дъблин шестима пътници и шестима членове на екипажа са ранени при инцидента.
Полетът Qatar Airways QR107 е претърпял турбуленция по време на полет над Турция, се казва в изявлението.
От летище Дъблин съобщиха, че оказват помощ на пътниците и служителите и че работата по другите полети не е засегната.
Инцидентът става само няколко дни след като 104 пътници бяха ранени, а мъж със сърдечно заболяване загина по време на полет на Singapore Airlines, който също беше засегнат от силна турбуленция.
Полет SQ321 от Лондон до Сингапур се е движил на височина 37 000 фута във вторник, когато самолетът рязко е паднал, след което се е издигнал на няколкостотин фута, според данните от проследяването на полета.
Всяка година в САЩ около 65 000 самолета преминават през умерена турбуленция, а около 5500 - през силна. Тези цифри обаче може би ще нараснат, отбелязва CNN.
Пол Уилямс, професор по атмосферни науки в Университета в Рединг, Обединеното кралство, заяви още през 2022 г., че изменението на климата променя турбулентността. "Проведохме някои компютърни симулации и установихме, че силната турбулентност може да се удвои или утрои през следващите десетилетия", обясни той.
Откритията, които по-късно бяха потвърдени, подчертават вид турбуленция, наречена "турбуленция на чистия въздух", която не е свързана с никакви визуални признаци като бури или облаци. За разлика от обикновената турбуленция, тя настъпва внезапно и е трудно да бъде избегната.
Полетът на Singapore Airlines във вторник не е бил засегнат от ясна въздушна турбуленция, а от бързо развиващи се гръмотевични бури. Все още не е известно какъв вид турбуленция е изпитал самолетът на Qatar Airways.