Новини Турагенции

Интересът на китайците към България се увеличава

   
 Интересът на китайците към България се увеличава
Щандът на туроператора Бохемия по време на ITB China
  Байко Байков, Бохемия

Интересът на китайците към България се увеличава след влизането ни във въздушния Шенген, като се очаква засилване на посещенията още през тази година. Това обяви за TravelNews Байко Байков, управител на туроператора „Бохемия“, който участва на туристическото изложение ITB China 2024, което се проведе в периода 27-29 май 2024 г. в Шанхай. Той очаква да посрещне над 1000 китайски туристи у нас през тази година, които идват на обиколка в Европа. Реално китайците ще могат да влизат в България с шенгенска виза, която може да е издадена от всяка друга страна в ЕС. След това свободно ще могат да продължават и в другите държави от шенгенското пространство.
„Най-голям интерес за китайските туристи представляват културните обиколки в Европа, в т.ч и на балканските страни“, коментира Байков. За тях най-известно в България е село Момчиловци с киселото мляко, където е сниман сезон на китайския „Сървайвър“ през 2014 г. Малцина българи са чували за Момчиловци – селото, сгушено нависоко в склоновете на Родопите, близо до границата с Гърция. В Китай обаче Момчиловци се е превърнало в нарицателно за загадки, чудеса и дълголетие. На негово име дори е наречена напитка от кисело мляко, която направо подлудява китайските потребители.
В Момчиловци живеят около 1000 души, а годишно в него идват около 1000 китайски туристи при общ брой на гостите от около 5000-6000. От няколко години там се прави китайско-български „Фестивал на киселото мляко“. 

Навред се виждат табелки на китайски, които насочват гостите към залата за лекции, посветени на чудотворното влияние на киселото мляко върху здравето - или пък към дегустации на кисело мляко и сирене. На втория ден от фестивала се провежда конкурс за красота, на който се избира новата „Царица на киселото мляко", която ще украси опаковката на продукта „Момчиловци".
Предложенията на китайския туристически пазар в рамките на ITB China са изключително разнообразни - от типични плажни почивки, круизи в цял свят, тематични програми и приключенски турове, младоженски пътувания, шопинг и бизнес туризъм, каза Байко Байков. ITB China е най-голямото туристическо изложение в Източна Азия, в което участват над 610 изложители от 83 страни. България участва с щанд в павилиона на Европейската комисия и със самостоятелен щанд на туроператора „Бохемия“.
Преди пандемията Китай беше жизненоважен туристически пазар за множество европейски дестинации. Докато България не полага никакви усилия за реклама в азиатския гигант. За Обединеното кралство, Франция и Нидерландия например той бе и си остава най-добрият. Във Великобритания китайските туристи са били вторите най-много харчещи след американците преди пандемията.
Бутиците в Париж страдаха от липсата на богатите си клиенти по време и след пандемията. За разлика от туристи, които предимно присъстват в дестинациите, но не харчат, китайците не са "британските пияни туристи", пазаруват много, не само луксозни стоки, а и са много дисциплинирани.

Мирослав Иванов