За седма поредна година турската авиокомпания "Търкиш Еърлайнс" (Turkish Airlines) бе обявена за най-ценната марка на Турция през 2024 г. и е оценена за 1,985 милиарда долара, според изявление на "Бренд Файненс" (Brand Finance), водещата световна консултантска компания за оценка на марки. Това предаде Анадолската агенция (АА) за БТА съгласно споразумението за обмен на информация между двете агенции.
Стойността на марката на турския национален превозвач е леко намаляла спрямо 2023 г., когато беше оценена на 2 милиарда долара.
След "Търкиш еърлайнс" се подреждат основните турски производители на електроуреди "Арчелик" (Arcelik) и "Вестел" (Vestel), оценени съответно на 1,265 милиарда долара и 917 милиона долара.
На четвърто място е частният кредитор "Ишбанк" (Isbank), който изпревари компанията за финансови услуги "Гаранти" (Garanti BBVA). Стойността на марката "Ишбанк" тази година възлиза на 859 милиона долара при 736 милиона долара миналата година.
"Гаранти" се класира на пето място, въпреки че повиши стойността на марката си от 767 милиона долара през 2023 г. на 831 милиона долара през 2024 г.
Марката на автомобилния производител "Форд Отосан" (Ford Otosan), оценена на 816 милиона долара, държавният кредитор Зираат Банк (Ziraat Bank) - 665 милиона долара, частният кредитор "Япъ Креди" (Yapi Kredi ) - 596 милиона долара, търговецът на модни стоки "Ел Си Уйкики" (LC Waikiki) - 542 милиона долара и частният кредитор Акбанк (Akbank) (532 долара) са също сред водещите десет бранда.
Коментирайки резултатите, председателят на "Търкиш Еърлайнс" Ахмет Болат каза, че запазването на първото място сред най-ценните марки в тазгодишната класация "мотивира цялото семейство на "Търкиш Еърлайнс" за още по-голям успех".
"Ще продължим да увеличаваме приноса си към Турция, нашата икономика, нашата заетост и всички сектори, в които сме заинтересована страна", добави Болат.
След като изчисли финансовата стойност на марките за повече от 20 години, "Бренд Файненс" сега оценява 5000 марки всяка година.