Противно на нашите общи възприятия, България все още не е позната в мащаба, който ние искаме на германския пазар. Тя се продава основно чрез препоръката на пътнически агенции, а не онлайн през интернет и резервационните платформи. Това заяви председателят на Асоциацията на инкаминг агенциите (AIA) Иван Грошев, по време на конференцията "Изживей България" (Erlebe Bulgarien) в Несебър.
"Посланията, които страната ни традиционно отправя и които трябва да засили, са, че имаме добро съотношение цена - качество. Имаме и нещо, което много се цени - кратко време за полет от Германия около 2 часа, което е много добре за семейства с деца. Имаме и прекрасен климат, храна и изобщо много неща, които можем да презентираме, но сякаш ги пазим в тайна", коментира Грошев.
Той обясни, че наши конкуренти в сферата на туризма са Турция и Тунис, които са специализирани в семейния и ол инкузив туризъм. Според него не са Гърция и Испания, които са специализирани в по-високия клас.
Иван Грошев смята, че България има нужда от още по-добре обмислена, стратегическа комуникационна политика по отношение на туризма. Това е основната причина за непознаването на страната ни.
"За туризма типичното е, че първо се плаща, а след това се използва. Затова решенията се вземат предварително, а когато няма информация, е по-трудно да се направи избор. Не мисля, че ще загубим голям брой туристи след фалита на голям туроператор в Германия. Не мисля, че това ще има негативно отражение върху нашия сектор", обяви Грошев. Той подчерта, че полетите от Германия не са достатъчни до Бургас и Варна. Това е предизвикано от недостатъчния самолетен капацитет, който беше редуциран по време на пандемията. България е потърпевша от ситуацията, без да е виновна, допълни той.
"Авиокомпаниите на база лимитирания си ресурс от самолети предпочитат да летят до дестинации с по-дълъг летен сезон", коментира още Иван Грошев.
Мирослав Иванов