България да бъде топ дестинация в Европа в планинския туризъм, като браншът бъде обслужван от единна и компетентна общност. Това е крайната цел, заложена в 12-годишната стратегия за развитието на планинския туризъм в България, която беше приета на 10-ия конгрес на Българския туристически съюз, провел се юни месец.
Стратегията е разпределена в три под-периода от по четири години, като в началото се залага на привличане на нови членове и дигитализация. Това коментира Венцислав Венев, председател на Български туристически съюз, в предаването "Бизнес старт" с водеща Роселина Петкова.
"В първите четири години основната задача ще бъде повишаване на членската маса и дигитализация на процесите в БТС и планинския туризъм. Изключително внимание ще обръщаме на местата за настаняване - как да се запазват, ще имаме обратна връзка от туристи, какви интересни места има около местата за настаняване и маршрутите, които също ще бъдат дигитализирани."
Основен приоритет ще бъде работа с по-младите, които често тръгват неподготвени в планините, каза Венев. Започваме челенасочено обучение сред учащите, като са били проведени серия от събития през годината досега, добави той.
Имаме готовност да инвестираме в дигитализацията като се започне със 100-те национални обекта и мобилното приложение за тях и дигитална членска карта на БТС, която да обхване всичките отделни дружества и информация за цени и събития.