Анализи Новини

Доц. Соня Алексиева: Културният туризъм се развива, но не го рекламираме добре

   
Доц. Соня Алексиева: Културният туризъм се развива, но не го рекламираме добре

България може да спечели много като целогодишна дестинация, развиваща един качествен, интересен и нестандартен туризъм. Под неговата шапка е и виненият, религиозният и фестивалният, образователният и други видове. 

Това каза пиар експертът доц. д-р Соня Алексиева от Асоциацията за реклама и комуникации в туризма в интервю пред БНР.

Анализи на Световната организация по туризъм твърдят, че 57% от туристите в световен мащаб избират културата и културното наследство за причина да пътуват. Това са хора, които са на друго интелектуално ниво, имат емоционални характеристики като потребители, търсят изкуство, култура, кулинарно наследство, историческо наследство, литература, музика, обясни доц. Алексиева в предаването "12+4". 

И коментира: 

"Развива се добре културният туризъм у нас, лошото е, че ние не го рекламираме добре. Не го популяризираме добре и даже, според мен, не се гордеем, че България може да предложи такъв вид културен туризъм".

Според нея такъв тип туризъм развиват успешно в последните години градове и общини и те имат нужда от подкрепата на държавата.

"Като цяло туризмът е изключителен отрасъл за икономиката на страната. Фактът, че говорим за културен туризъм в Разлог, Златоград, Каварна, Петрич, Берковица, Етрополе, Асеновград, това допринася към БВП и създава работни места. Тези общини променят културния облик на регионите. Но всичко трябва да започне от оценката на всяка община – какви дадености има, дали може да ги развива. Без поддържане на инфраструктура, без рекламиране на туристически обекти и да разработваме различни проекти, няма как да говорим за културен туризъм. Защото след това идват въпросите колко ще печелим от туристически такси, сувенири, кой ще плаща туристическите данъци. Десетина града и общини успяха да променят България като дестинация", добави доц. Алексиева.

За 19-ото издание на изложението във Велико Търново през октомври тя обяви, че ще има много гости от чужбина. 

"Ще поставим важните теми за туристическия потенциал на България на кръгла маса. Ще се дискутира темата "Музеи на бъдещето" с участието на български и чужди специалисти, архитекти, дизайнери и ключова ще бъде конференцията "Туризмът - индустрия на гостоприемството", разказа за предстоящото събитие доц. Соня Алексиева.