Летище София работи нормално и обработва някои от полетите чрез ръчно чекиране след глобалния ИТ срив. Това обяви за TravelNews Димитър Биков, главен директор „Маркетинг и бизнес развитие“ на Летище София. "За излитанията от София няма проблеми, но има закъснения на полетите от цяла Европа", каза той. Биков препоръча пътниците да идват 3 часа по-рано на аерогарата.
Няколко летища и авиокомпании съобщават за проблеми с техните IT системи. От летището в Берлин предупредиха своите пътници, че е отчетено забавяне при чекирането поради "техническа повреда". В Испания дори признават за "инцидент" на всички летища в страната.
От европейската авиокомпания Ryanair съобщават, че също изпитват затруднения в мрежата и според тях това се дължи на прекъсване от страна на трета държава. Авиокомпанията съветва всички, които пътуват днес, да проверяват в приложението на Ryanair за актуализации на своя полет.
Wizz Air предупреди пътниците да идват на летищата 3 часа по-рано за полетите.
Компютърен срив доведе до спиране на полети, проблеми в жп мрежата, проблеми с банкови транзакции и предизвика хаос в цял свят.
На летището в Сидни са спрени полетите, United Airlines не лети, голяма железопътна компания във Великобритания предупреди пътниците за забавяне в графика заради проблеми с IT мрежата, а платформата на Лондонската фондова борса е прекъсната, съобщи Би Би Си.
Microsoft обяви, че предприема действия за смекчаване на последиците след проблемите с обслужването. От компанията съобщават, че прекъсването е започнало в четвъртък около 18:00 ч.източноевропейско време. Предстои да се разследват проблеми с облачните услуги в САЩ, както и срив, засягащ няколко нейни приложения и услуги.
Мирослав Иванов