Германският производител на летящи таксита "Волокоптeр" (Volocopter) започна снощи тестови полети с екипаж на своето двуместно електрическо превозно средство с вертикално излитане и кацане (eVTOL) от летището "Сен-Сир-л"Екол" (Saint-Cyr-l'École) в района на Париж, предаде специализираното авиационно издание "Авиейшън интернешънъл нюз", цитирано от БТА.
Полетът, извършен вчера, бележи началото на работата по разработването на маршрути за въздушно такси около френската столица, които компанията беше планирала да пусне по време на провеждането на Олимпийските игри.
Полетите се извършват с технологичния демонстрационен самолет "2 Екс" (2X) на "Волокоптeр", с разрешително, издадено от Генералната дирекция за гражданска авиация (DGAC) на Франция. Компанията работи за сертифициране на самолетите й "Волосити" (Volocity) от Европейската агенция за авиационна безопасност (EASA).
Според главния изпълнителен директор на "Волокоптер" Дирк Хоке компанията все още планира да лети на новата хеликоптерна платформа в сърцето на Париж по-късно тази година, след като планираното използване на летящата машина за Олимпийските игри претърпя "закъснение от няколко седмици", породено от забавяне на сертифицирането на двигателите ѝ.
За 2025 година "Волокоптeр" планира да започне използването на "Волосити" за извършване на медицински транспортни операции или транспортиране на органи заедно със своя германски партньор "А Де А Це Луфтретунг" (ADAC Luftrettung - организация за въздушно спасяване, коятои управлява множество транспортни хеликоптери за спасяване и интензивно лечение, част от системата за спешни реакции в Германия).
"Всички във "Волокоптeр" са невероятно горди от това, докъде е стигнала компанията и какво означава да летиш днес на "Сен-Сир-л"Екол", коментира Хоке.
Компанията се превърна в олицетворение на доверието от страна на нашите партньори, водещите европейски авиационни власти, и Париж, който стана една от най-модерните мрежи за въздушна мобилност в света, допълни главният изпълнителен директор на "Волокоптeр".