Анализи Новини

Китайските пенсионери са спасението са туристическите агенции

   
Китайските пенсионери са спасението са туристическите агенции

Туроператорите залагат на връщане на китайския туризъм към дните си на бум отпреди пандемията, ако променят обиколките, за да избегнат стръмни преходи, добавят медицински сестри и здравни специалисти към своя персонал и предлагат отстъпки за възрастните хора, които са таргетирали.

Докато населението на Китай бързо застарява, а голяма част от средната класа е изправена пред несигурност в работата и забавяща се икономика, т. нар. сребърен туризъм се увеличава, като повече пенсионери, особено в богатите крайбрежни градове, се осмеляват да пътуват у дома и в чужбина.

Много от тези по-възрастни са натрупали значителни спестявания през четири десетилетия на изумителен икономически растеж и са по-млади от другите пътуващи пенсионери, тъй като напускат работната сила веднага щом навършат 50 (за жените) или 60 (за мъжете). Мнозина нямат внуци, така че имат повече свободно време.

Сега компаниите в и извън Китай и местните туристически власти започват да приспособяват услугите си към нуждите, специфични за тази нарастваща кохорта.

"Започваме да виждаме нарастващ сегмент от по-възрастни китайски потребители, които не само са заможни, но, което е по-важно, са готови да харчат за стремежи към качествен начин на живот и личностно развитие", каза Уе-Хун Тан, старши вицепрезидент за продуктовото развитие и маркетинга във Viking Cruises Китай. "Това е голяма промяна в мисленето за потребление, каза Тан, имайки предвид поколение китайци, които са били разумни с разходите през целия си трудов живот.

Около 300 млн. души в момента на възраст от 50 до 60 години - почти еквивалентно на цялото население на САЩ, са готови да се пенсионират през следващите 10 години, а Националният комитет по застаряването изчислява, че "сребърните пътувания" ще съставляват 50% от вътрешните пътувания до 2040 г.

През юни базираната в Швейцария Viking Cruises и Шанхайският университет за възрастни хора, който е посветен на предлагането на курсове за възрастни хора, обявиха партньорство за комбиниране на курсове по история и култура с маршрути около крайбрежните райони в Азия и по европейските реки.

Корабите на Viking имат асансьори без бариери, парапети в коридорите и душовете, по-големи шрифтове на дистанционните управления на телевизора и тоалетни принадлежности, за да улеснят очите на възрастните хора. Бар с пресни нудли отваря врати за ранна закуска.

Shanghai Railway Bureau също започна да се насочва към по-възрастните пътници тази година, като въведе 10 туристически влака на дълги разстояния по живописни маршрути, насочени към пътници на възраст 50-70 години, които искат да изпитат "многообразието от местни обичаи и национални ресурси".

Влаковете, които минават през скалите на източните планини Хуангшан или през терасовидните оризови полета на Лишуй, са оборудвани с медицински сестри и са оборудвани за предоставяне на здравни услуги. Тао Уен, пътешественик, каза, че наличието на здравни грижи ѝ дава "спокойствие". 56-годишната жена се пенсионира миналата година и оттогава пътува из Китай и Югоизточна Азия.

"Компаниите трябва да разберат, че нашите навици за харчене се различават от тези на младите хора", каза Тао. "Ние ценим рентабилността."

В Китай хотелската верига Hilton предлага отстъпка за възрастни до 6% за хора на възраст над 65 години и организира дегустация на чай и уелнес класове за тях. Бумът при по-възрастните е "ясно видим", каза Уенди Хуанг, старши вицепрезидент на Hilton за района на Китай.

Зелен чай и чехли

Китайската академия по туризъм прогнозира, че броят на активните възрастни пътници ще надхвърли 100 млн. през следващата година, когато вътрешният пазар на сребърен туризъм ще достигне 1 трлн. юана (139.9 млрд. долара) годишно.

Все пак слабата мрежа за социална сигурност, оскъдните пенсии и неравномерното здравеопазване и грижи за възрастни хора извън големите градове може да намалят способността и желанието на пенсионерите да харчат спестяванията си за пътуване, казват анализатори.

Забавящата се икономика също може да изостри тези проблеми, каза Хералд ван дер Линде, ръководител на стратегията за акции в Азия в HSBC. "Но този процес на застаряване и промяна на моделите на потребление се случва въпреки това", каза той.

Сребърните пътешественици могат да избират извънпиковите периоди в календара, за да се възползват максимално от хотелските отстъпки, каза Джейн Сън, ръководител на най-голямата онлайн туристическа агенция в Китай Trip.com. "Съветваме нашите партньори по света да имат китайска храна за закуска в стаята", каза Сун. "Наличието на чайник със зелен чай или чехли не струва твърде много, но ще накара по-старото поколение да се чувства по-у дома си."