Анализи Новини

Модата на пакетните почивки се завръща

   
Модата на пакетните почивки се завръща

Летовниците в Европа все повече се насочват към пакетни почивки, тъй като растящите цени на хотелите и полетите съживяват търсенето за all-inclusive оферти, предаде Ройтерс.

КЛЮЧОВИ ФАКТИ

Комбинацията от криза с разходите за живот и прекъсвания заради стачки и проблеми засилва привлекателността на пакетите с фиксирани цени без неочаквани допълнителни разходи и по-лесно обезщетение, ако нещата се объркат.
След като години наред пътници използваха интернет, за да създадат свои собствени маршрути, анализатори на сектора казват, че тенденцията за закупуване на готови пакети, започнала миналата година, се е ускорила това лято, което е най-натовареното за пътувания от пандемията насам.
Очаква се разходите за пакетни ваканции в Европа – най-популярни сред британците и германците – да достигнат 117 млрд. долара тази година, с 11% повече отпреди година, и ще достигнат нов връх от 125,9 млрд. долара през следващата година, според Euromonitor.
Британците харчат средно около 450 долара на глава от населението за тези пътувания, показват данните на Euromonitor, тъй като доставчикът на пакетни ваканции договаря сделки с хотели, транспортни компании и други играчи, за да намали разходите.
Но дори пакетите ще поскъпнат, прогнозира компанията за пазарни проучвания. Според анализите ѝ цените ще растат със среден годишен темп на растеж (CAGR) от 3.5% между 2024 г. и 2029 г. – по-бързо, отколкото преди пандемията, когато се повишиха с около 1,3% през периода 2014-2019 г.

ЩЕ СЕ ЗАБАВИ ЛИ ПОСТПАНДЕМИЧНИЯТ ВЪЗХОД?

Интересът към бизнеса с ваканционни пакети е лъч светлина за туристическата индустрия, докато растат опасенията, че постпандемичният ентусиазъм за пътувания със самолет ще намалее, тъй като пътниците се отказват от по-високите цени.

Особено в Европа и Северна Америка цените на самолетните билети се повишиха рязко след пандемията.

Резултатите от второто тримесечие на големите превозвачи сочат по-тежки пазарни условия в авиационния сектор.

Миналия месец Lufthansa предупреди за спад на печалбата за третото тримесечие, тъй като германската авиогрупа се бори с по-високи разходи за заплати и ограничено пространство за повишаване на цените на билетите, а Ryanair и Air France-KLM вече отчетоха спад на тримесечните печалби.

Акциите на големите европейски авиокомпании и туристически компании поевтиняват тази година.

За разлика от тях, easyJet повиши перспективите си за цялата година за бизнеса си с пакетни ваканции, който стартира през 2019 г. и формира повече от една четвърт от печалбата на групата преди данъци миналата година.

Пакетните резервации на британската туристическа компания Jet2 са се увеличили със 7% това лято, формирайки около 72% от общия брой пътници, се казва в годишния отчет, публикуван миналата седмица.

Хърватия, Кипър, Гърция, Италия, Малта, Португалия, континентална Испания, Балеарските острови, Канарските острови и Турция са популярни дестинации. Тази седмица компанията удължи полетите до Бодрум в Турция до средата на ноември поради голямото търсене.

Norwegian Cruise Line Holdings, Carnival и Royal Caribbean Group също повишиха годишните си прогнози за печалба, тъй като хората се стичат към круизите им.