Новини Събития

Ърнест Хемингуей е първият пътешественик-инфлуенсър

   
Ърнест Хемингуей е първият пътешественик-инфлуенсър

Замисляли ли сте се върху приходите, които ще спечели авио индустрията до края на 2024 г.? Една нова статистика на Forbes показва, че всички самолетни компании ще спечелят сумата от близо 8.6 трилиона долара или около 9% от глобалния БВП.

И зад тази цифра стоят твърде много емоции, които по един или друг начин, оживяват в историите на приятели, постове в социални мрежи, видео съдържание и още много други. Човек избира своята дестинация от разкази, от реклами, оформя бюджета си по разходи и очевидно търси възможно най-добрите оферти. Тук идва и по-важният въпрос: кой е бил първият пътуващ инфлуенсър в света?

Според същото издание, наградата за един от първите хора, които превръщат своето пътешествие в приключение, е Ърнест Хемингуей. Неговият избор и желание да пише за пътешествия и водене на записки, официално дава нов хоризонт на читателите, при това във време, в което туризмът не е в най-добрата си форма. Някои от първите материали, които се публикуват в пресата, са разходки до Айдахо.

Хемингуей пише брилянтно и най-вероятно точно този талант никога няма да се повтори, но едно допълнение в туристическата индустрия е, че обича да прави снимки, с които да украси своята история.

Започва да пише разкази за лов, разходки сред природата, риболов и много други. Хемингуей е поканен да промотира нов хотел и има прeдложение да използва всички сгради, както прецени, а в замяна може да бъде заснеман от гостите, както и да разказва някоя друга история от богатия си житейски опит.

След Айдахо има още повече магически истории и пътешествия. Хемингуей се озовава в Париж, при това в едно магическо време, когато руските интелектуалци са в кафенетата, артисти и писатели четат своето творчество и дебатират бъдещето на Европа. Точно този Париж ще откриете в страниците на Хемингуей - буден, красив, очарователен, приветстващ хора от цял свят.

Ърнест Хемингуей и Гари Купър на изхода на френско кино в Париж, Франция на 14 септември 1956 г.

Ърнест Хемингуей и Гари Купър на изхода на френско кино в Париж, Франция на 14 септември 1956 г.

Снимка: Getty Images

Хората получават същото от историите му в Италия, Испания и Франция. Африканското сафари добива нов вид, когато Ърнест започва да разглежда страната. Ключовото тук е, че този човек може да накара страниците да оживеят пред погледа на читателя. Днешната любов към Париж може да бъде открита в записките му със следния текст:

"Ако имате късмета да живеете в Париж на младини, където и да отидете, до края на живота си, той ще остане с вас, защото Париж е подвижен празник."

Къщата на Ърнест Хемингуей в Кий Уест.

Къщата на Ърнест Хемингуей в Кий Уест. 

Снимка: Getty Images

Към това не трябва да забравяме и романтичните истории за Куба и Флорида.

Текстовете са само една страна на историята, писателят никога не се е отказвал от идеята да бъде в кадър и да показва местата, които е посетил. Някои градове пазят много повече. Къщата на Хемингуей в Кий Уест е паметник и  собственост на неговите любими котки. Именно там ще разберете, че Хемингуей е бил пътешественик без аналог в историята. И по мнението на мнозина, той е и последният пътешественик с толкова богата култура, особено ако говорим за американците.

Хемингуей чертае една невероятна реалност и красота, без да се обвързва с модерната и улесняваща технология. Той просто знае как да застане за снимка, знае какво да сподели и разкаже, без да се налага да се бори за вселенското внимание на социалните мрежи.

Ърнест Хемингуей разговаря с местни жители на Арагонския фронт по време на Испанската гражданска война.

Ърнест Хемингуей разговаря с местни жители на Арагонския фронт по време на Испанската гражданска война.

Снимка: Getty Images

Киното помага много за развитието на тази професия. "Игра на Тронове" накара целият свят да превземе Дубровник, докато Хемингуей няма нужда от фантастични истории, той просто разказва това, което е видял.

Това е основната разлика между миналото и настоящето, никой не може да бъде категоричен за бъдещето, особено с толкова много технология, но можем да бъдем сигурни, че културата на пътуване е тръгнала от този писател и докато той е обикалял, целият свят е имал възможност да плува в океана, да се изгуби по улиците на Париж, да посреща изгрева в Куба и да гледа бикоборство, докато разгръща страниците.