Министерството на туризма има готовност да стартира рекламната кампания за зимния сезон в края на месец септември или началото на месец октомври. Това обявиха за TravelNews от ведомството. В дигиталните платформи на META и Google ще бъдат таргетирани реклами според интересите на потребителите – зимни спортове, градски, културен, СПА, вино и кулинария и др. Рекламата ще бъде насочена към пазарите във Великобритания, Германия, Гърция, Италия, Косово, Молдова, Полша, Република Северна Македония, Румъния, Сърбия, Турция, Франция, Чехия и др. На вътрешния пазар също ще бъде направена кампания.
В комуникационния микс са включени дигитални и онлайн платформи, радио и телевизия, които министерството използва целогодишно за насърчаване на посещенията към страната.
Освен в социалните мрежи, рекламната стратегия, насочена към чуждестранните пазари, включва българското участие в международните изложения на едни от най-важните за предстоящия сезон пазари - Великобритания, Гърция и Румъния. Предвидени са опознавателни пътувания на чуждестранни медии през предстоящия сезон. До края на 2024 г. продължава и кампанията в мултинационалния канал BBC.
От туристическия бранш коментираха пред TravelNews, че Министерството на туризма използва стари видео клипове и визии. Според тях въпреки служебните правителства, трябва да се направят нови материали. Последни видео клипове бяха изработени преди 4 години от тогавашния вицепремиер и министър на туризма Марияна Николова. След нея за никой министър това не беше приоритет. Туристическият сайт на България – Bulgariatravel.org, също е стар и не е обновяван.
„Брошурите, с които Министерството на туризма рекламира България, са остарели и само се препечатват едни и същи от 20 години. Трябва да бъдат изработени нови с модерно графично оформление, снимки и текстове“, коментира в интервю пред TravelNews доц. д-р Десислава Алексова, преподавател в Международното висше бизнес училище и експерт в Българската туристическа камара. Според нея се хвърлят едни пари напразно да бъдат рекламирани само големите общини и дестинации, които така или иначе развиват туризма. Трябва да се подпомогнат и по-малките общини, в които е потенциалът за привличане на туристи, подчерта Алексова. Зам.-председателят на Асоциацията на българските туроператори и туристически агенции (АБТТА) Даниела Стоева отдавна настоява за засилване на рекламата на културния туризъм на външните пазари.
От Министерството на туризма обявиха, че кампаниите, които осъществяват в дигиталните канали акцентират върху културния, градски, СПА и здравен, еко и приключенски туризъм и др. „Подчертаваме, че целогодишната кампания по BBC е с фокус върху културния туризъм, а тя включва и излъчвания на тематичните епизоди – специална продукция на проф. Бетани Хюз“, коментираха от ведомството. България се рекламира и чрез кампанията в рамките на партньорството с Европейската асоциация на туроператорите и туристическите агенти (ECTAA), специални събития и др., като страна предлагаща добри възможности за събитиен туризъм.
Министерството традиционно подкрепя знакови събития в България, които представляват платформа за популяризиране на културен и градски туризъм, винен и кулинарен, еко и приключенски и др. Целогодишната кампания „България - предпочитана дестинация на ЕCТАА“, в рамките на партньорството с Европейската асоциация на туроператорите и туристическите агенти, включва различни активности от комуникационния микс, именно популяризирайки специализираните видове туризъм в страната.
Ключово събитие е домакинството на Годишната среща на ЕCТАА, което ще се проведе през месец октомври в София. Тази среща ще събере лидери на мнение, ръководители на компании и експерти в туристическата индустрия от цяла Европа, предоставяйки оптимална платформа за представяне на България и нейния туристически потенциал и ще бъде последвана от опознавателно пътуване до Пловдив - провъзгласен за най-стария жив град в Европа и един от най-старите градове в света.
Мирослав Иванов