Анализи Новини

Трябва да продължи програмата за промотиране на България

   
Трябва да продължи програмата за промотиране на България

Рекламата за България достигна до над 9 милиона клиенти, казва в интервю пред TravelNews Джанис Матер, която e ръководител на департамента „Летища и туристически организации“ към британската авиокомпания Jet2.com и туроператор Jet2holidays. 

Каква реклама направихте от Jet2holidays на България по програмата за маркетинг на българското Министерство на туризма? Какви са резултатите?

Jet2holidays, Министерството на туризма на България и Община Бургас си сътрудничиха в успешна съвместна маркетингова кампания, която комбинира външна реклама с целенасочен маркетинг към огромната ни база от клиенти. Използвахме разнообразие от канали, включително онлайн реклама и дигитално програматично аудио, за да достигнем до специфични аудитории и да промотираме България като идеалната туристическа дестинация за лято 2024 г. Освен това ангажирахме над 5000 независими туристически агенти във Великобритания, за да популяризираме дестинацията. Бяха изпратени специализирани имейли до над 130 000 клиенти, в които се представяха най-добрите предложения за България, заедно с публикация в блог с видео за дестинацията.Чрез нашия екип от над 1000 колеги в контактния център, Jet2 активно промотирахме България директно на клиентите. В резултат на това надминахме нашата цел, достигайки до над 9 милиона клиенти, които видяха кампанията ни за България. Наистина се радваме да работим в партньорство с министерството и общината и бихме искали да им благодарим за сътрудничеството и творческия принос както в тръжния процес, така и в самата кампания.

Кога се проведе кампанията?

Кампанията беше многоканална и се проведе от 22 март до 28 септември 2024 г. на пазара във Великобритания.

Полезна ли е тази маркетинг програма на Министерството на туризма?

Сътрудничеството с Министерството на туризма и Община Бургас е от съществено значение за успешния маркетинг и промотирането на България сред клиентите във Великобритания. Това партньорство ни позволява да създаваме съвместни маркетингови кампании, които представят уникалната привлекателност на сдестинацията и привличат клиентите. Ние планираме, изпълняваме, управляваме и непрекъснато оптимизираме тези кампании, за да постигнем общите цели. В края на всяка кампания предоставяме подробен отчет с примери за всички активности и детайлни резултати, който се изпраща на Министерството на туризма и на Община Бургас.

Jet2.com и Jet2holidays имат голяма и лоялна клиентска база, както и доста дистрибуционни мрежи. Като работим заедно, България може да използва тези мрежи, за да достигне до по-широка аудитория във Великобритания, както и до ключови демографски групи, гарантирайки, че промоционалните усилия ще доведат потенциални туристи от Обединеното кралство. Jet2holidays също предлага специални туристически пакети, които комбинират полети, настаняване и преживявания. Сътрудничеството с Министерството на туризма и Община Бургас гарантира, че тези пакети подчертават ключовите атракции и дейности вБългария, правейки дестинацията по-привлекателна и достъпна за клиентите.

Разполагаме с богат набор от данни за поведението на клиентите, пътническите тенденции и предпочитанията. Работейки в тясно сътрудничество с нас, Министерството на туризма и община Бургас се възползват от тази информация, което ни позволява да разработваме мощни кампании, които да привличат туристите. Това партньорство не само предизвиква голям интерес към България, но също така осигурява удобен начин за резервиране на почивки, увеличавайки вероятността за преобразуване на интереса в реални резервации.

Според вас има ли нужда от тази програма за следващия летен сезон?

- Тъй като разрастваме присъствието си в тази страхотна дестинация, е от съществено значение да продължим да промотираме България във Великобритания, тъй като до момента е имало ограничен маркетинг, което е довело до по-ниска осведоменост сред потенциалните туристи.

Как оценявате изминалия летен сезон на Jet2Holidays за България? Какви са резултатите?

Jet2.com и Jet2holidays отбелязаха значителен ръст през 2024 година, като увеличиха капацитета си на летище Бургас с 68%, с над 82 000 места в самолетите. Това разширяване включва нови маршрути от летищата в Бристол и Ливърпул.Сезонът за нас е изключително успешен сезон, с 68% годишен ръст на общия брой места и продажби напакети. Наистина забележително постижение само за една година! Разширихме и портфолиото си, добавяйки 7 нови обекта, като сега общо предлагаме 60 хотела по Българското Черноморие. Освен това въведохме нов курорт - Созопол, в нашата програма. Вече предлагаме почивки в Слънчев бряг, Несебър, Свети Влас, Обзор, Поморие и Созопол.

Как вървят предварителните резервации за България за следващата година?

Jet2.com и Jet2holidays допълнително увеличават капацитета за България с 25%, което означава над 102 000 места в самолетите. Добавяме и още един нов маршрут от Единбург, като вече ще оперираме от 10 летища във Великобритания до Летище Бургас.Продажбите за лято 2025 започнаха добре и сме много доволни от съвместната маркетингова кампания за изминалия сезон. Поради това е от съществено значение да работим по нова маркетингова кампания, за да стимулираме още повече резервациите за лято 2025 в началото на следващата година. Много ценим нашето партньорство с Министерството на туризма и Община Бургас, като очакваме с нетърпение да го укрепим още повече.

Интервюто взе Мирослав Иванов