Lufthansa се стреми да възроди основната си авиокомпания до 2026 г., тъй като един от най-големите превозвачи в Европа се бори повече от регионалните си съперници с по-високите разходи и продължителните закъснения в доставките на самолети на Boeing , заяви главният изпълнителен директор на компанията, цитиран отРойтерс.
Карстен Шпор определи Lufthansa като „проблемното дете“ на германската група и заяви, че нейното възстановяване е задължително условие за успеха на цялата компания. „(Ясна) цел е авиокомпанията Lufthansa отново да бъде наш флагман за 100-годишния си рожден ден през 2026 г.“, каза той на брифинг.
Коментарът идва в момент, когато инвеститорите се притесняват от резултатите за третото тримесечие на групата, които трябва да бъдат обявени на 29 октомври, а акциите на групата са се понижили с 10% през последните шест месеца.
Lufthansa, към която се числят още Austrian Airlines, Swiss и Eurowings, вече издаде две предупреждения за печалбата си през тази година, тъй като спираловидно нарастващите разходи за заплати, свиването на цените на билетите и трудният авиационен пазар създават трудности за възстановяване. Забавянето на доставката на така необходимите нови самолети задълбочава съществуващите проблеми, каза Шпор, като добави, че Lufthansa е била засегната „непропорционално“ тежко. „Просто попаднахме в неподходящ момент, точно когато се стигна до модернизацията на флота“, отбеляза той.
Lufthansa все още чака да пристигнат 41 нови самолета на Boeing, като поръчаните самолети 777x вече се сблъскват с дългогодишни закъснения. Това принуждава авиокомпанията да продължи да използва по-старите самолети Airbus, които групата се надяваше да извади от употреба преди пандемията, което вреди на способността ѝ да разширява услугите по печеливши маршрути и да повишава ефективността, тъй като по-новите самолети използват по-малко реактивно гориво. „Летим с 23 самолета, с които вече не искахме да летим“, казва Шпор
Други европейски авиокомпании, сред които Ryanair, също са засегнати от големите закъснения на доставките на Boeing.
Един от начините за съживяване на състоянието на Lufthansa е да инвестира в по-нататъшен международен растеж, включително в дела си в италианския превозвач ITA Airways, смята шефът на компанията.
Lufthansa се бори с конкуренцията по трансатлантическите и азиатските си маршрути, като наскоро отмени полетите си от Франкфурт до Пекин, тъй като китайските превозвачи увеличиха капацитета си. Авиокомпаниите на страната печелят пазарен дял по международните маршрути, тъй като чуждестранните авиокомпании са възпрепятствани от слабото търсене на пътувания в Китай, нарастващите разходи и удълженото време на полетите, тъй като избягват руското въздушно пространство заради конфликта в Украйна.
Lufthansa заяви, че се надява да разшири дейността си в по-нови региони, включително Латинска Америка и Африка, където може да има по-голямо предимство. Новите хъбове с бази с по-ниски разходи, като например в Италия, също са привлекателен начин за засилване на приходите и увеличаване на маржовете.