Анализи Новини

Eкстремните метеорологични условия скорострелно променят туристическите предпочитания

   
Eкстремните метеорологични условия скорострелно променят туристическите предпочитания

Независимо дали става дума за потопа опустошил Валенсия, ураганите във Флорида и Карибите, или за изтощителните горещини, които изпепелиха Гърция и Португалия това лято - екстремните метеорологични условия са новата норма и поставят нови изисквания към живота ни. 

Само през тази година 370 000 хектара гори са били унищожени от горски пожари, а лятото на 2024 г. е било най-горещото в историята, според Европейската агенция по околна среда, което е засегнало над два милиона души.

Това е тревожна реалност за състоянието на нашата планета и ще се отрази (може би по-рано от очакваното) и на туристическата индустрия.

The World Travel Market публикува своя доклад за пътуванията в световен мащаб, който разкрива, че през последната година 29% от пътуващите са се отказали да посетят дадена дестинация заради лошото време, като това важи с особена сила за поколението Z: 43% от хората на възраст между 18 и 34 години са преосмислили плановете си за пътуване.

Ако не са били принудени да се евакуират... Гръцкото правителство предлага безплатни пътувания извън пиковия сезон на пътуващите, които е трябвало да се евакуират от почивките си в Родос заради горските пожари.

Само за да представим в перспектива влиянието, което екстремните метеорологични явления вече оказват, нека обърнем внимание и на  т.нар. "дни на открито". Терминът идва от проучване, проведено от Масачузетския технологичен институт (MIT), и се отнася до дните, в които могат да се извършват дейности на открито. Докладът за глобалните пътувания (Global Travel Report) представи някои статистически данни, за да измери въздействието, което изменението на климата ще окаже до 2100 г.: според проучването Тайланд ще загуби 55 дни на открито (почти осем седмици!), но Канада ще спечели 23. 

Данните на Tourism Economics показват, че само 53% от пътуващите казват, че се опитват да намалят въглеродния отпечатък от пътуванията си, но платформи като Booking.com разкриват, че 74% от пътуващите през 2023 г. искат да избират от по-устойчиви възможности.