Три по-малко известни испански хотелски вериги оглавиха подреждането на най-добрите марки в сектора в световен мащаб, според проучване на Which?, изпреварвайки големи имена, като Hilton и Holiday Inn.
Iberostar, Paradores и RIU си делят първото място в класацията, съставена след проучване, проведено сред 2000 членове на Which?. Марката с най-нисък резултат е френската Campanile, получила едва 57 процента.
Изследването проучва опита на отсядалите в обектите на международни хотелски вериги през изминалата година, като в него са включени отговори за 37 марки.
Анкетираните са помолени да оценят престоя си по 10 критерия, включително чистота, комфорт на леглото, обслужване и съотношение цена/качество. Резултатът се изчислява на базата на цялостното удовлетворение и вероятността да препоръчат марката.
Първоначално основан от семейство обущари от Майорка, Iberostar днес има повече от 100 четири и петзвездни хотела в Европа, Африка и Америка.
Веригата предлага крайбрежни, градски и исторически места за настаняване, както и собствената си луксозна линия JOIA, като марката получава високи оценки във всички категории, кулминирайки 85 процента краен резултат.
Много от гласувалите посочват, че с нетърпение биха се върнали в хотелите й, като хвалят „първокласното“ обслужване и „красивите“ интериори.
Отново с общ резултат от 85 процента е RIU - друг семеен бизнес с корени в Майорка. Веригата получава висока оценка за местоположението на обектите си, които варират от частен остров на Малдивите до ол инклузив семеен курорт в Гран Канария.
Предложенията за храна и напитки също са високо оценени, а цялото изживяване е описано като „страхотно“, „изключително“ и „отлично“.
Третата хотелиерска марка, която заема първо място в класацията отново с резултат от 85 процента, е Paradores. Тя предлага места за настаняване в някои впечатляващи сгради, включително реставрирани замъци, дворци и манастири, и има „отлични обслужване и храна и фантастични сгради“.
Най-лошите хотелски марки
В другия край на класацията на Which? е Campanile, чиито хотели често се намират в близост до летища или градски центрове във Франция. 400-те места за настаняване на веригата са разположени в 13 страни, като често са оборудвани с пространства за работа и конферентни зали.
Някои посетители са доволни от престоя си в хотелите на марката, определяйки я като подходяща за отсядане за една нощ.
Въпреки че стаите й са едни от най-евтините, в сравнение с останалите вериги в класацията (около 77 евро за двойна стая), тя не получава високи оценки за съотношението качество-цена. Campanile е нискооценена и в други ключови категории, включително чистота, бани, спални и общи части.
Втората най-ниско класирана хотелска марка е Hampton by Hilton - с едва 58 процента, получавайки малко точки в категории, като съотношение цена-качество, бани, храна и напитки, общи части и колко точно описанието отговаря на реалността.
Въпреки това марката Hilton се представя по-добре в други категории - чистота и комфорт на леглото, например. Други марки, собственост на Hilton, като Doubletree (61%), Hilton Garden Inn (62%) и Hilton (68%), също се класират в долния край на списъка.
Други по-ниско класирани марки включват Wyndham (60%), Holiday Inn (68%) и Ibis Budget (64%).