Турският министър на транспорта и инфраструктурата Абдулкадир Уралоглу посети в Истанбул строителната площадка за високоскоростно ЖП трасе до България.
Докато разглеждаше текущите работи в участъка Халкалъ-Ъспартакуле на високоскоростната влакова линия Халкалъ-Капъкуле, той отбеляза, че 88 процента физически напредък е постигнат на етапа Капъкуле-Черкезкьой.
Министър Уралоглу заяви, че високоскоростната влакова линия Халкалъ-Капъкуле, от Истанбул до българската граница, е общо 229 километра.
„Нашият проект се състои от 3 етапа: 153 километра етап Капъкуле-Черкезкьой, 67 километра етап Черкезкьой-Ъспартакуле и 8,4 километра етап Ъспартакуле-Халкалъ”, припомни той.
Министър Уралоглу отбеляза, че със завършването на етапите те ще намалят времето за пътуване от 4 часа на 1,5 часа и времето за пренасяне на ЖП товари от 8,5 часа на 3,5 часа.
„Ние се стремим да завършим работата си по цялото трасе до края на 2025 г.
„Когато трасето Халкалъ-Ъспартакуле бъде завършено, то ще интегрира Истанбул от гара Халкалъ до линията Черкезкьой-Капъкуле, където е и изходната точка към България и Европа“, подчерта той.
В изявлението си министър Уралоглу допълни: „Изпълнението на проекта "ЖП път на Коприната" (Silk Railway), който се счита за най-краткия, най-безопасният, най-икономичният и най-благоприятният за климата железопътен коридор между азиатския и европейския континент и реализирането на транспортни дейности по тази линия по най-ефективния начин се извършват от нас с голямо внимание и приоритет. Това е един от водещите международни проекти, с които се занимаваме. Направихме огромна крачка към постигането на тази цел с пускането в експлоатация на железопътната линия Баку-Тбилиси-Карс на 30 октомври 2017 г.“ припомни той.
Министърът отбеляза, че участъкът Черкезкьой-Капъкуле от железопътната линия Халкалъ-Капъкуле, която е най-важната връзка от проекта Silk Railway, има скоростен капацитет от 200 километра в час.
„Нашият проект също така ще увеличи товароносимостта на линията и ще позволи на Турция да се свърже с Европейския съюз с железопътна линия с висок стандарт. Освен това тази линия представлява най-важната връзка от проекта Silk Railway, тъй като представлява първата точка за преминаване на влаковете от Далечна Азия към Европа.“ подчерта той.
"След приключването на всички етапи имаме за цел да увеличим текущия капацитет на ЖП линията 4 пъти.
„До момента завършихме 6 от 8-те тунела, а работата по 2 продължава. Завършихме 25 от 32 железопътни моста, 49 от 52 подлеза, 48 от 62 надлеза, както и по-голямата част от инженерните конструкции в обхвата на проекта.“ обяви той.
„Построихме 4 нови гарови сгради, а именно Бабаески, Люлебургаз, Бююккаръщъран и Капъкуле. Обновени са гарите Черкезкьой и Одрин.
С цялото си сърце вярвам, че нашата високоскоростна влакова линия до Капъкуле допълнително ще укрепи отношенията между Турция и Европейския съюз и ще засили нашето приятелство“, заключи министър Уралоглу.